تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۱۷
بازدید: ۶۳۶
کد خبر: ۱۲۰۱۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

بومی‌سازی مکانیزم قطعات دریچه های کشویی پاتیل های فولادسازی

می متالز - علیرضا صالحیان با اعلام این موضوع که قطعات مکانیزم دریچه های کشویی پاتیل‌های فولاد در کشور بومی سازی شد و برای دریافت این قطعات نیازی به خروج ارز از کشور نمی‌باشد.
بومی‌سازی مکانیزم قطعات دریچه های کشویی پاتیل های فولادسازی

به گزارش می متالز، علیرضا صالحیان مدیر نسوز، گفت: مکانیزم دریچه های کشویی پاتیل های ذوب در سنوات گذشته از سیستم N3S ایتالیایی بود که باید در هر ذوب این صفحات تعویض می شد به منظور بهینه سازی و بهره وری بیشتر پس تست چند مکانیزم از شرکت های مختلف در نهایت مکانیزم CS60 شرکت INTER STOP تایید که قبلا  این مکانیزم در شرکت های فولاد مبارکه، فولادخوزستان ، فولاد یزد و ... تست شده بود، انتخاب شد.

وی یادآور شد: ضریب ایمنی بالاتر، گرفتن تعداد ذوب بیشتر، اپراتوری یا کارکردن راحت تر، تعداد قطعات مکانیکی کمتر از محاسن این مکانیزم جدید بود.

مدیر نسوز با اشاره به این موضوع که شرکت های تولید کننده  قطعات نسوز ذوب آهن اصفهان را به عنوان مرجع و تایید کننده قطعات آنها به رسمیت می شناسند، گفت: شرکت پالار پس از توسعه استفاده این قطعات در کشور اقدام به تولید قطعات نسوز کرد و هم اکنون توانسته قطعات این مکانیزم که شامل صفحات داخلی و بیرونی و همچنین استکانی داخلی و بیرونی است بومی سازی کند.

وی افزود: اشتغال و عدم خروج ارز از کشور از مزیت های استفاده از قطعات نسوز دریچه های کشویی پاتیل فولاد از داخل است و شایان ذکر است که این قطعات نسوز هیچ تفاوتی با نمونه اصلی نداشته است.

عناوین برگزیده