تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۱۲۳۱۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
دبیر انجمن صنعت ریخته گری ایران: ‏

دستکاری تعرفه‌ها دردی را درمان نمی‌کند

می متالز - موضوع تعرفه واردات ورق های فولادی به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در حوزه صنایع تبدیل شده است چرا که در زمان ارزانی ورق های فولادی در بازارهای جهانی، تعرفه واردات این کالا افزایش یافت و صاحبان صنایع امکان واردات آن را پیدا نکردند.
دستکاری تعرفه‌ها دردی را درمان نمی‌کند

به گزارش می متالز، در همین رابطه عبدالحمید قدیمی دبیر انجمن صنعت ریخته‌گری ایران با بیان این که دستکاری تعرفه‌ها نمی‌تواند دردی را از مشکلات تولیدکنندگان صنعت فولاد کشور برطرف کند اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان کوچک واحدهای فولادی به دلیل عدم حمایت دولت توان واردات را ندارند.

وی، با بیان این که هم اکنون در ایران استرات‍ژی توسعه وجود ندارد اظهار داشت: در حال حاضر موضوع تعرفه بازمی گردد به سیاست های توسعه صنعتی از این رو با توجه به اینکه استراتتژی مشخصی در این زمینه وجود ندارد بنابراین اعمال سیاست های تعرفه ای مفهومی ندارد.

دبیرانجمن صنعت ریخته‌گری ایران، با بیان این که قبل از اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای باید استراتژی‌های توسعه مشخص شود ادامه داد: باید رویکرد تاسیس کارخانه‌های فولادی مشخص شود و سپس در مورد نوع حمایت‌هایی که از این واحدها قرار است اعمال شود تصمیمات اتخاذ شود.

قدیمی، با بیان این که دولت سیاست‌های نظارتی و حمایتی خود را در مورد واحدهای فولادی به درستی اجرایی نمی‌کند اظهار داشت: دولت در جایی که باید نظارت کند نقش بی طرف را اعمال می‌کند و در جایی که نباید دخالت و نظارت کند دخالت می‌کند.

دبیر انجمن ریخته گری ایران، با انتقاد از لابی برخی از واحدهای تولیدی برای اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای افزود: در حال حاضر شاهد هستیم بنگاه‌هایی که لابی قوی‌تری دارند تقاضای تعرفه های بالاتری را می‌کنند و با درخواست آنها موافقت می شود.

عناوین برگزیده