تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۶
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۲۵۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مس محور انرژی‌های آینده

می متالز - عمر سوخت‌های فسیلی رو به اتمام است. آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید تولید برق با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر باید تا سال 2022 یک سوم امروز افزایش پیدا کند. برای چنین جهشی پنج عنصر مورد نیاز است که مس در میان آن‌ها نقشی محوری دارد.
مس محور انرژی‌های آینده

به گزارش می متالز، برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به پنل‌های خورشیدی، توربین‌ها، باطری‌ها و... مورد نیاز است. اما این تجهیزات خود به چه عناصری برای ساخت احتیاج دارند؟ cnbc.com در گزارشی این مواد را برشمرده است: 

لیتیوم یون

باطری‌های لیتیوم یونی در خودروهای برقی و هیبریدی استفاده می‌شوند. آن‌ها برای ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر ضروری هستند. وزارت انرژی امریکا، فناوری باطری لیتیوم یونی را برخوردار از محبوبیت رو به رشد توصیف کرده که به دلیل سبکی وزن، تراکم انرژی بالا و قابلیت آن برای شارژ مجدد است.

کبالت

کبالت نقش بسیار مهمی در گذر به منابع تجدیدپذیر نیرو ایفا می‌کند. سازمان زمین‌شناسی امریکا در وب‌سایت خود تأکید کرده که استفاده عمده از کبالت در الکترودهای باطری قابل شارژ است. مؤسسه کبالت که یک انجمن تجاری غیرانتفاعی است، تصریح کرده کبالت نقش مهمی در کاتود باطری‌های لیتیوم یونی دارد. کبالت همچنین در مگنت‌های مورد استفاده در توربین‌های بادی به کار می‌رود.

مس

مس در سراسر بخش انرژی تجدیدپذیر حائز اهمیت است. به عنوان مثال مؤسسه مس اروپا اعلام کرده که مس در سلول‌های خورشیدی برای کابل‌بندی، مبدل‌ها و ترانسفورمرها و موارد دیگر استفاده می‌شود. همچنین در انرژی بادی، مس در استاتورها و بخش‌های چرخشی توربین و همچنین کانداکتورهای کابل نیروی ولتاژ بالا و کویل‌های ترانسفورمر استفاده می‌شود.

سیلیکون

وزارت انرژی امریکا سیلیکون را ماده بسیار متداولی در سلول‌های خورشیدی توصیف کرده است. سلول‌های ساخته شده از سیلیکون هزینه‌های کمتر، بهره‌وری بالاتر و طول عمر بیشتری دارند.

آب

آب نقش مهمی در تولید نیروی خورشیدی دارد. طبق گزارش انجمن صنایع انرژی خورشیدی (SEIA)، فناوری‌های گسترده از نیروگاه‌های حرارتی گرفته تا برج‌های نیرو نیازمند آب برای تولید برق به شکل کم‌هزینه و بهینه هستند.

بنا بر اعلام انجمن صنایع انرژی خورشیدی، فناوری‌های خورشیدی برای پاک کردن سطوحی مانند آینه‌ها، پنل‌ها و بشقاب‌ها حدود 20 گالن در هر مگاوات ساعت آب مصرف می‌کنند. یک تسهیلات بزرگ که مساحتی بالغ بر 360 هکتار را در بر می‌گیرد از 850 گالن آب به ازای هر مگاوات ساعت استفاده می‌کند که به معنای مصرف سالانه 300 هزار گالن در هر هکتار است.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده