تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۱۲۸۶۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

749 هزار تن انواع سنگ تزئینی و نما از معادن ایران صادر شد

می متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 749 هزار تن انواع سنگ تزئینی و نما در سال جاری از معادن ایران به سایر کشورها صادر شده است.
749 هزار تن انواع سنگ تزئینی و نما از معادن ایران صادر شد

به گزارش می متالز، سیف الله امیری در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهرستان محلات، افزود: صادرات سنگ تزئینی و نما در سال گذشته معادل 516 هزار تن بوده است. 
وی اظهار کرد: به منظور رونق تولید و نوسازی ناوگان ماشین آلات معادن سنگ 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود. 
مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی وزارت صنعت معدن و تجارت بیان کرد: واحدهای سنگبری باید بهبود کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و نیاز است که با تقویت فرآوری از صادرات سنگ خام تا حد ممکن جلوگیری شود. 
امیری گفت: محصولات رقابت پذیر در حوزه سنگ از مزیت های اقتصادی است که در صورت تقویت این حوزه محدودیتی برای صادرات آن وجود ندارد و حمایت های لازم در این زمینه انجام می شود. 
وی اظهار کرد: سنگ نیمور محلات از نظر کیفیت در دنیا به سنگ ایتالیا کوچک شهرت یافته و باید تولیدات در این حوزه با برنامه های هدفمند تقویت شود. 
مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فاصله گرفتن از خام فروشی در حوزه سنگ تزئینی و نما مصداق مهمی از اقتصاد مقاومتی است و نیاز است که در حوزه ضایعات سنگ نیز با روش های اصولی تولید ثروت و اشتغالزایی رشد کند. 
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد. 

عناوین برگزیده