تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۳۲۰۵
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

پالایشگاه‌های مشابه ستاره‌خلیج فارس ظرف سه سال افتتاح می‌شوند نه ۱۲ سال

می متالز - مرادی، گفت: فعالیت عمرانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۸۵ آغاز شده و تمام فازهای آن راه اندازی نشده در حالی که مشابه این پالایشگاه ظرف سه سال به بهره برداری می‌رسد.
پالایشگاه‌های مشابه ستاره‌خلیج فارس ظرف سه سال افتتاح می‌شوند نه ۱۲ سال

به گزارش می متالز، به نقل از خانه ملت، احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیش بینی ها برای خودکفایی در تولید بنزین با افتتاح کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: حدود 36 میلیون لیتر بنزین روزانه باید توسط پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید شود، که اگر این رخ دهد که تاکنون نیز تولید 12 میلیون لیتر روزانه از سوی این پالایشگاه تحقق یافته می تواند سبب خودکفایی در تولید بنزین شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت عمرانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال 85 آغاز شده که مشابه این پالایشگاه باید ظرف سه سال به بهره برداری می رسید، افزود: یکی از دلایلی که از گذشته تاکنون افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به مدت 12 سال تاخیر انداخته سوءمدیریت بوده و مسئولان نتوانسته اند از منابع موجود برای راه اندازی پالایشگاه استفاده کنند.

وضعیت پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بهبود یافته است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اگر این پالایشگاه 6 سال قبل راه اندازی می شد می توانست از لحاظ صرفه جویی ارزی کمک فراوانی به کشور کند، ادامه داد: هم اکنون پالایشگاه نفت بندرعباس در هرمزگان به تنهایی 18 درصد از نیاز ما در کشور را به صورت مستقیم و 45 درصد را به صورت غیرمستقیم تامین می کند که مکمل این پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که می تواند به تولید بنزین در کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه اکنون با تغییر مدیریت وضعیت پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بهبود یافته است، یادآور شد: اگر دولت از این پالایشگاه حمایت مالی نکند، سرنوشت گذشته بار دیگر تکرار می شود و این پالایشگاه نمی تواند میزان مصرف بنزین داخلی کشور را تامین کند.

راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 97 مشروط به حمایت مالی دولت است

مرادی با تاکید بر اینکه به دنبال تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستیم، افزود: گفت وگوهایی درباره تولید بنزین با استاندارد یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس مطرح شده که می توان به تولید بنزین های استاندارد مورد نظر در بندرعباس و تهران دست یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال 97 مشروط به حمایت مالی دولت است، تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک سرمایه ملی است و با بهره برداری فازهای جدید می تواند نیاز کشور را در حوزه بنزین تامین کند تا از خارج بی نیاز شویم.

عناوین برگزیده