تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۵۰۵
کد خبر: ۱۳۹۸۸
سرویس خبر : انرژی

ساخت بزرگترین پست GIS برق کشور توسط فولاد خوزستان آغاز شد

می متالز - ساخت بزرگترین پست GIS برق کشور توسط شرکت فولاد خوزستان و به نام شهدای فولاد خوزستان، با حضور وزیر نیرو و جمعی از مقامات استان در اهواز، آغاز شد.
ساخت بزرگترین پست GIS برق کشور توسط فولاد خوزستان آغاز شد

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان روز 29 فروردین بمنظور افتتاح چند طرح به خوزستان سفر کرده و عصر چهارشنبه در مراسم آغاز این پروژه در زمینی مجاور سایت صنعتی شرکت فولاد خوزستان حاضر شد. 

پست برق شهدای فولاد خوزستان قرار است با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان ظرف مدت دو سال توسط متخصصین این شرکت با همکاری برق منطقه ای خوزستان ساخته شود.  

وزیر نیرو در آیین آغاز ساخت طرح یاد شده با تقدیر از مدیریت و کارکنان فولاد خوزستان بخاطر پیشگامی در ساخت و تقبل هزینه های این پروژه مهم زیربنایی و توسعه ای گفت: استان خوزستان از جهات مختلف ممتاز و نمونه است و در شرایط کنونی امکان بروز این امتیاز و شاخص بودن برای خوزستان از جهت تولید و مدیریت انرژی نیز فراهم است. 

اردکانیان با بیان اینکه نقش صنعت برق در فراهم سازی انرژی پایدار در همه عرصه های تولید نقشی بارز است اظهارداشت: در سال جاری که از کم آب ترین و خشک ترین سالهای نیم قرن اخیر کشور است، این موضوع اهمیتی حیاتی تر یافته و شرایط آب هوایی کنونی تاثیر مستقیمی بر منابع انرژی کشور خصوصا مراکز برق آبی خواهد داشت. 

وزیر نیرو افزود: چنانچه در تابستان امسال باز هم با گرمای بیشتری مواجه شویم طبیعتا مصرف هم بالاتر خواهد رفت. وی همچنین ابراز امیدواری نمود با تلاشی که مجموعه مدیران و متخصصین انرژی در خوزستان اعم از صنعت برق و دیگر صنایع خواهند داشت، تولید داخلی از نظر انرژی پایدار با مشکلات کمتری مواجه شود و دستمایه اصلی همگان در این مسیر، رویه های صحیح تری برای مصرف باشد بطوری که این فرهنگ در عرصه های مختلف صنعتی و مصرف جامعه نهادینه گردد.

این گزارش حاکیست، پست جدید برق شرکت فولاد خوزستان که بصورت GIS ساخته می شود، بزرگترین پست کشور در نوع خود می باشد. این طرح همزمان با پروژه خط و پست 400 کیلو ولت، از محل پست شماره 2 اهواز از طریق یک خط دو مداره بطول 20 کیلومتر و 40 کیلومتر مدار توسط فولاد خوزستان با همکاری متخصصین برق منطقه ای استان در دست اجرا می باشد. 

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه علاوه بر وزیر نیرو، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی، خانم معصومه خنفری فرماندار کارون، فرامند هاشمی معاون عمرانی استاندار، محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان و همچنین محمد کشانی مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران و کارشناسان فولاد خوزستان و برق منطقه ای حضور داشتند.

این گزارش حاکیست، مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان هم طی سخنانی در این مراسم، مزیتهای فراوان ساخت پست جدید را برای استان برشمرد و گفت: پست جی آی اس شهدای فولاد خوزستان علاوه بر اینکه قابلیت برق رسانی به این شرکت را افزایش می دهد، کمک قابل توجهی به افزایش پایداری پست اهواز 2 و سایر پست های انتقال خوزستان خواهد داشت. 

محمود دشت بزرگ با تقدیر از همکاری شایسته مدیریت فولاد خوزستان با برق منطقه ای در تقبل هزینه ها و پیگیری آغاز ساخت و تکمیل این پست، اظهارداشت: این طرح ظرف مدت دو سال به اجرا درخواهد آمد و در ساخت پروژه ضمن بکارگیری فناوری روز، از حداکثر توانمندی شرکتهای بنام داخلی و برندهای شناخته شده جهانی استفاده خواهد شد. 

دشت بزرگ افزود: پست در حال احداث شهدای فولاد خوزستان بخاطر واقع شدن در حدفاصل پست های 400 اهواز و فیروزان، تکمیل کننده رینگ 400 کیلو ولت شهر اهواز هم خواهد بود.

مدیر پروژه پست شهدای فولاد خوزستان نیز گزارشی از مشخصات و روند آغاز آن را با همکاری متقابل شرکت و برق منطقه ای خوزستان در محل احداث پروژه خطاب به وزیر نیرو و حاضرین ارائه کرد. 

صادق طاهری هزینه ساخت و زمان اجرای پروژه را حدود 300 میلیارد تومان ظرف 24 ماه اعلام نمود و گفت: به یاری خدا با بهره برداری از پست جی آی اس شهدای فولاد خوزستان که باعث انتقال بار مصرفی از شبکه 230 به شبکه 400 کیلو ولت خواهد بود، علاوه بر تامین انرژی پایدارتر برای تولید فولاد، زیرساخت لازم برای طرح های توسعه این صنعت در استان نیز به شکل اطمینان بخشی فراهم می شود.

پست های GIS در صنعت برق، یا Gas Insulated Switchgear ، پست هایی هستند که با عایق گاز طراحی شده و در شبکه های فوق توزیع، مورد استفاده قرار می گیرند.

عناوین برگزیده