تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۴۹۲
کد خبر: ۱۴۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم 148 میلیارد تومان سود در مجمع عمومی فولاد خراسان (فخاس)

می متالز - مجامع عمومی عادی و فوق العاده سالانه شرکت فولاد خراسان «سهامی عام» برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1396 با حضور 97.07 درصد صاحبان سهام حقیقی، حقوقی و نمایندگان قانونی آنان در محل مشهد، سالن اجتماعات هتل میثقاق ساعت 9:30 روز دوشنبه مورخ 24 اردیبهشت ماه 1397 برگزار شد.
تقسیم 148 میلیارد تومان سود در مجمع عمومی فولاد خراسان (فخاس)

به گزارش می متالز به نقل از واحد روابط عمومی فولاد خراسان، در این مجمع عمومی مبلغ 1 هزار و 480 میلیارد ریال توزیع سود سهام (185 ریال خالص به ازای هر سهم) را از سود قابل تقسیم میان سهامداران مصوب نمود.

همچنین در اجرای ماده 101 اصلاحیه قانون تجارت، هیات رئیسه مجمع عمومی عادی شرکت به ریاست دکتر میرعباسی، ناظران آقایان علی اکبری از شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و آقای رئیس جعفری از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ایران و منشی جلسه مهندس احمدی تشکیل گردید.

این گزارش حاکی است در ادامه مهندس احمدی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پس از انتخاب هیات رئیسه مجمع، گزارش مبسوطی از عملکرد هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام درباره فعالیت شرکت در سال مالی 96، اظهار داشت: گزارش تهیه شده با محورهای طرح های توسعه، تحلیل مواد اولیه، روند تولید و بازاریابی و فروش، مالی و اقتصادی و نظام های مدیریتی به سمع حاضرین می رسد.

مدیرعامل فولاد خراسان تصریح کرد: در سالی که گذشت در مجموعه فولاد خراسان 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری به ثمر رسید که شامل  فولادسازی شماره 2 با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان و کارخانه گندله سازی با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان که تست سرد آن در سال گذشته انجام شد و در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ریاست محترم جمهور افتتاح گردید که با این افتتاح، زنجیره تولید در فولاد خراسان تکمیل و باعث ایجاد توازن و رسیدن صرفه در مقایسه اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید از کارخانه نورد تا گندله سازی شد.

مهندس سیدحسین احمدی یکی از دستاوردهای سال گذشته را گشایش L/C پروژه کنسانتره نام برد و گفت امیدواریم با توجه به موضوع برجام و تحریم ها، موانع نهایی این گشایش طی شود و تا پایان سال 1398 به بهره برداری برسد.

مدیر عامل فولاد خراسان در ادامه با اشاره به رشد 17 درصدی در تامین گندله و همچنین رشد 22 درصدی در تولید فولادسازی گفت:در موجودی محصول 97 درصد کاهش داشتیم که این خود می تواند شاخص ارزشمندی برای ما باشد زیرا سیاست های اتخاذ شده در کمیته فروش و جلسات هیات مدیره منجر به فروش محصولات در بازار گردید.

ایشان از افزایش 18 درصدی  تولید آهن اسفنجی در سال گذشته خبر داد و افزود: در تولید میلگرد نیز کاهش نسبتا کمی در تولید داشته ایم و علت آن تولید محصول ریز بار با توجه به درخواست بازار بوده است و همچنین در فروش محصولات 27 درصد رشد دربرداشته است که 639 هزارتن محصول بفروش رسیده است و در مقابل 530 هرازتن تولید داشته ایم و در فروش شمش 197 درصد رشد حاصل گردیده است.

مهندس احمدی با بیان اینکه در گردش مواد و محصول ما بیش از1 میلیون تن نسبت به سال گذشته ارتقا داشته ایم افزود: این یک دستاورد ملی، منطقه ای و عمومی است با توجه به شاخص های مالی نشانگر سود بیشتر شرکت است و به معنای این است که در واقع 1 میلیون تن محصول و کالا بیشتر جا به جا شده است و به دنبال آن ایجاد اشتغال دارد و این رشد در خروج و ورود کالا عمدتا به صورت ریلی و جاده ای بوده است.

مدیر عامل فولاد خراسان از دیگر دستاوردهای مهم سال گذشته اشاره به تسویه وام 42 میلیون یورویی شرکت ایمپادکو کرد و گفت: 9 درصد از تحقق بودجه جلوتر هستیم که امیدوارم در سال آینده شتاب بیشتری نیز بگیرد.

ایشان با اشاره به اینکه در سال گذشته 1800 میلیارد تومان فروش داشته ایم و درآمدهای مالیاتی 3 برابر شده است گفت: مجموعه فولاد خراسان با توجه به ایجاد طرح های  توسعه، تقسیم سود برای سهامداران و همچنین در حال تکمیل زنجیره تولید خود در محل سنگ آهن خواف می باشد در حال حاضر به مرحله ای رسیده است که 10 درصد درآمد مالیاتی استان خراسان رضوی را پوشش می دهد و همچنین در سال 600 میلیارد تومان سرریزهای توسعه ای برای منطقه در بردارد.

مدیرعامل فولاد خراسان درباره اهمیت ذی نفعان، خصوصا سهامداران گفت: به عنوان صاحبان شرکت حداکثر تلاش را در راستای تحقق سود پیش بینی شده انجام داده است و همواره منافع سهامداران در نظرگرفته شده است.

مهندس احمدی از دیگر افتخارات و دستاوردهای سال گذشته اشاره به استخدام 104 نفر برای کارخانه گندله سازی، افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی با مشارکت سازمان فنی حرفه ای، ورود اولین قطار حامل کنسانتره از محل سنگ آهن خواف به محل انبار مجتمع در سایت صنعتی که با این اقدام هزینه های حمل ریلی نسبت به جاده ای به نصف کاهش می یابد و همچنین واحد نمونه در زمینه صادرات و صنعتی و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت، کمک در اسکان زلزله زدگان غرب کشور انجام شد.

در ادامه این مجمع، معاون مالی و اقتصادی شرکت هدف از افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده را اصلاح ساختار مالی ذکر نمود و افزود: افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته سرمایه ای، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران می باشد.

مجید شکرانی سرمایه فعلی شرکت را 8 هزار میلیارد ریال نام برد که با افزایش سرمایه به 10 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

این گزارش می افزاید: در این مجمع صورت های مالی برای سال مالی منتهی به 1396/12/19به تصویب رسید و همچنین موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، موسسه صندوق حمایت از بازنشستگی کارکنان فولاد، شرکت ارزش آفرینان صبا و شرکت سرمایه گذاری ارشک به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت برای دو سال انتخاب و موسسه حسابرسی «آزمون پرداز ایران مشهود» به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی  «دایا رهیافت» به عنوان بازرس علی البدل برای سال مالی منتهی به 1397/12/19 تعیین گردیدند.

انتخاب روزنامه های «خراسان» و «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیر الانتشار برای درج آگهی های شرکت نیز از دیگر مصوبات مجمع فولاد خراسان بود.

درخاتمه عضو هیات مدیره از حضور سهامداران و نمایندگان محترم آنان که در جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالانه حضور داشتند و همچنین حسابرسی مستقل و بازرس قانونی شرکت که با حضور مستمر و رسیدگی های جامع خود اعتباری مضاعف به اطلاعات مالی بخشیده اند و نیز مدیران و کارکنان که با تلاش بی وقفه خود در جهت حصول اهداف شرکت کوشیده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده