تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۴۵۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

میدکو از فرابورس به بورس می رود/ صادرات فولاد در دستور کار هلدینگ

می متالز - به گفته مدیران میدکو، تحریم‌های احتمالی اثری برای شرکت نخواهد داشت و تولید 7.9 میلیون تنی این شرکت در سال 96 به 13.7 میلیون تن در سال‌جاری می‌رسد.
میدکو از فرابورس به بورس می رود/ صادرات فولاد در دستور کار هلدینگ

به گزارش می متالز، این مطالب در مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت میدکو که با حضور بیش از ۹۳ درصدی سهام داران برگزار شد، اعلام شد. براساس این گزارش در این مجمع که با ریاست مجید قاسمی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت میدکو برگزار شد، پورمند در مورد بازگشت تحریم‌ها و تاثیر آن بر عملکرد میدکو گفت: این شرکت فعالیت خود را با تحریم آغاز کرد، از این‌رو با بازگشت تحریم‌ها میدکو با مشکلی مواجه نخواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی درباره صادرات محصولات شرکت نیز تصریح کرد: محصولات این مجموعه قابلیت صادرات دارد اما با توجه به نیاز کشور از محدودیت برخورداریم و اولویت ما در ابتدا تامین نیاز داخل است.

مدیرعامل میدکو از برنامه صادرات برای تولید واحد فولادسازی شرکت خبر داد و گفت: در سال ۹۷ عملیات اجرایی قراردادها برای صادرات فولاد انجام شده است.

وی همچنین از انتقال شرکت از فرابورس به بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

پورمند همچنین از تولید ۵ هزار تن کاتد مس در سال‌جاری خبر داد.

مجید قاسمی، رئیس هیئت مدیره میدکو نیز که ریاست مجمع را بر عهده داشت در این مراسم گفت: نرخ سود تسهیلات برای شرکت میدکو نیز براساس قوانین بانک پاسارگاد است و باید اذعان کرد تامین مالی پروژه‌های شرکت با وجود بار سنگینی که برعهده داشته، به موقع صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از توفیقات میدکو استفاده از بیشترین فاینانس است که پیش‌بینی می‌شود سررسیدها به موقع پرداخت خواهد شد و درصدد هستیم که شرکت بتواند بازپرداختی‌های خود را از محل صادرات انجام دهد.

رئیس هیئت‌مدیره میدکو تاکید کرد: تمامی فاینانس‌های صورت‌گرفته از سوی شرکت از طریق اعتبارات اسنادی بانک مرکزی گشایش شده و از سابقه تضمینی نیز برخوردار است و هیچ نگرانی وجود ندارد و سازمان بورس می‌تواند پروژه‌های عظیم شرکت را از نظر حجم مورد ارزیابی قرار دهد.

به گفته وی، محصولات میدکو بین‌المللی است و امید داریم با صادرات محصولات این شرکت بتوان اقساط فاینانس‌های دریافتی را به‌موقع پرداخت کرد.

براساس این گزارش در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام میدکو صورت مالی شرکت و صورت‌های تلفیق آن با رای اکثریت سهامداران تصویب شد.در این مجمع همچنین پس از کسر اندوخته قانونی و براساس رعایت ضوابط به ازای هر سهم ۱۶۰ ریال سود تقسیم شد.

در مجمع عمومی فوق‌العاده میدکو (منتهی به ۲۹اسفند ۱۳۹۶) افزایش سرمایه شرکت از ۲۳۷۶ میلیارد تومان به ۳۶۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که از رشد ۱۲۲۴ میلیارد تومانی برخوردار بوده و مقرر شد ظرف مدت دو سال این میزان افزایش صورت گیرد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده