تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۴۵۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کرباسیان:

تامین زیرساخت های سنگان،‌ نیاز به تسهیلات ویژه دارد

می متالز - رییس هیات عامل گفت: تامین زیرساخت های سنگان نیاز به تسهیلات ویژه دارد.
تامین زیرساخت های سنگان،‌ نیاز به تسهیلات ویژه دارد

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان که بعد از ظهر امروز در بازدید از کارخانه ها و طرح های فراوری سنگ آهن سنگان سخن می گفت، تصریح کرد: با ارایه تسهیلات ویژه می توان مشکل تامین زیرساخت این منطقه را در مدت 4 سال برطرف کرد.
وی با بیان اینکه تا شروع دولت یازدهم طرح های سنگان از تحرک خاصی برخوردار نبودند، گفت: از نیمه سال 92 پروژه های این منطقه برای ظرفیت سازی بیش از 20 میلیون تن کنسانتره و گندله سنگ آهن فعال و در سال گذشته دو کارخانه گندله به ظرفیت 10 میلیون تن و یک کارخانه کنسانتره به ظرفیت 2.5 میلیون تن وارد مدار تولید شدند.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: اشتغال زایی کارخانه ها و پروژه های سنگان تا 6هزار نفر خواهد بود.
وی از جمله مشکلات فعلی این منطقه را تامین آب، توسعه ‌حمل و نقل و همچنین فرودگاه ذکر کرد و گفت: انتقال پساب شهری مشهد به این ناحیه،‌کمک بزرگی به تامین آب منطقه خواهد کرد.
کرباسیان درباره تعیین حامل های انرژی اظهار داشت: مذاکراتی را با وزارت نیرو آغاز کرده ایم و پیشنهادهایی نیز به دولت ارایه شده است.
 

احداث جاده خواف-سلامی

مرتضی هاشم پور مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان نیز در این برنامه اظهار داشت: افتتاح جاده خواف-سلامی با همت و مشارکت ایمیدرو و همکاری اداره شهرسازی محقق شد.
وی سنگان را الگویی کم نظیر برای سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: تشکیل شرکت زیرساخت معدن و صنایع معدنی شرق ایران برای ناحیه سنگان، یکی از توفیقاتی است که توسط ایمیدرو اتفاق افتاده است.
محمد علی زاده مدیر عامل شرکت زیرساخت معدن و صنایع معدنی شرق ایران نیز در این برنامه گفت: خط انتقال برق این منطقه به پیشرفت فیزیکی 80درصدی رسیده است.
وی با بیان اینکه منطقه نیاز به 656 لیتر بر ثانیه آب دارد اظهار داشت: تولید 20 تا 23 میلیون تن گندله در این منطقه نیاز به توسعه زیرساخت ها و همچنین همکاری دستگاه های مختلف دارد.
در برنامه روز گذشته، کرباسیان همچنین از یک کارخانه تولید کنسانتره به روش خشک دیدن کرد. این کارخانه در منطه خواف و نزدیک به معادن سنگان فعالیت می کند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده