تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۵۱
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۴۶۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کودلکو در راستای رفع چالش‌های محیط‌ زیستی اعلام کرد

سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری برای نوسازی واحدهای ذوب مس

می متالز - کمپانی کودلکو انتظار دارد در مجموع مبلغ 1/9میلیارد دلار برای نوسازی واحدهای ذوب مس خود سرمایه‌گذاری کند تا این واحدها بتوانند با توجه به قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی شیلی که تا پایان سال 2018 به اجرا در خواهد آمد، تغییرات لازم را اعمال کنند.
سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری برای نوسازی واحدهای ذوب مس

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، این کمپانی دولتی سالانه حدود 4‌میلیون تن کنسانتره در چهار واحد ذوب در معادن Ventanas، Chuquicamata، Caletones و Potrerillos که در بخش السالوادور واقع هستند؛ فرآوری می‌کند.
«نلسون پیزارو»، مدیر اجرایی کمپانی کودلکو اخیراً در ارتباط با پروژه ارتقای واحدهای ذوب اعلام کرده است که روند ارتقا واحدهای ذوب مس به‌رغم پیچیدگی‌های آن، پیشرفت خوبی داشته است.
پیزارو پس از ارائه نتایج مالی 2017 این کمپانی بیان کرد: «ایجاد تغییرات ساختاری در واحدهای ذوب که در حال فعالیت هستند کار آسانی نیست و علاوه بر آن، این تغییرات هزینه‌بر و خطرناک نیز است. با این حال قوانین جدید زیست‌محیطی؛ این کمپانی را مجبور می‌کند که تغییرات  مذکور را انجام دهد.»
کمپانی کودلکو در ابتدا سرمایه‌گذاری معادل 1/5میلیارد دلاری را برای بروز‌رسانی واحدهای ذوب خود پیش‌بینی کرده بود. طبق گفته پیزارو، واحد ذوب Ventanas حدود 107میلیون دلار بودجه برای سرمایه‌گذاری دریافت خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود با این حجم سرمایه‌گذاری، این واحد تولیدی بتواند کاملاً با قوانین جدید دولت شیلی منطبق شود و حداقل 95درصد از حجم گازهای تولیدی آن کاسته شود.
انتظار می‌رود حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای واحد ذوب ِمعدن Chuquicamata بالغ بر 908میلیون دلار باشد که هم‌اکنون 26درصد این پروژه تکمیل شده است.
واحد ذوب El Teniente که هم‌اکنون 23درصد پیشرفت داشته است، بالغ بر 557میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و توسعه واحد ذوب Salvador نیز که تا کنون 55درصد پیشرفت داشته است به بیش از 328‌میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.
به گزارش رسانه‌های شیلی، پیزارو امکان همکاری کودلکو و کمپانی دولتی «انامی» در قالب یک تیم، برای ساخت یک واحد ذوب مس جدید در منطقه آتاکامای این کشور را رد کرد، چرا‌که به عقیده وی کمپانی «انامی» قادر به تأمین و برآورده کردن استاندارهای کمپانی کودلکو نیست.
با این حال، دولت شیلی هفته گذشته اعلام کرد که کمپانی «انامی» ساخت یک واحد ذوب مس جدید و بزرگ‌تر برای جایگزینی با تأسیسات Paipote را مد نظر دارد تا به این طریق، قوانین زیست محیطی جدید دولت برآورده شود. در صورت تأسیس این واحد ذوب، ظرفیت فرآوری کنسانتره مس این کمپانی به دو برابر ظرفیت فعلی و معادل 700 هزار تن در سال افزایش می‌یابد. اخیراً این کمپانی در مصاحبه‌ای با مؤسسه متال‌بولتن هم اعلام کرده است که قصد دارد با استفاده از تکنولوژی پیشرفته کشور چین این واحد ذوب جدید را راه‌اندازی کند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده