تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۴۶۴۷
سرویس خبر : انرژی
مدیر عامل میدکو اظهار کرد:

مشکلی برای تامین آب نداریم

می متالز - مدیر عامل میدکو اظهار کرد: حدود ۵ پهنه اکتشافی را در دست داریم که ۳ پهنه در کرمان یکی در اردبیل و دیگری در قزوین است.
مشکلی برای تامین آب نداریم

به گزارش می متالز، علی اصغر پورمند در مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق العاده میدکو درباره مسائل مربوط به انتقال آب به پروژه های شرکت، گفت: قرار نبود در پروژهای میدکو از طرح انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به کرمان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به احداث صنایع در نزدیکی آب بیان کرد: احداث تمامی صنایع در کنار آب به دلیل تامین نیازآبی نیست بلکه این صنایع به جهت تامین مواد اولیه خود در کنار آب و نزدیک بنادر احداث می شوند. درنتیجه ما در کرمان و نزدیک منابع اولیه پروژه های خود را احداث کرده و با توجه به استفاده از پساب فاضلاب کرمان و زرند مشکلی از نظر تامین آب نخواهیم داشت.

مدیر عامل میدکو در این مجمع با اشاره به قیمت های سنگ آهن و فولاد بیان کرد: اواخر سال 95 کمی نوسان قیمت در فولاد و سنگ آهن وجود داشت. اما نباید به قیمت فلزات نگاهی یک ساله داشت بلکه قیمت فلزات در بازه زمانی 30 ساله انجام می شود. ما امروز در 30 سال 2005 و 2035 همستیم که فلزات رو به رشد هستند. قیمت سنگ آهن و فولاد قیمت کاهشی نخواهند داشت.

پورمند همچنین با اشاره به اقدامات میدکو در زمینه اکتشافات اظهار کرد: حدود 5 پهنه اکتشافی را در دست داریم که 3 پهنه در کرمان یکی در اردبیل و دیگری در قزوین است. در کرمان پهنه ها مربوط به مس زغال سنگ و سنگ آهن بود. گزارش عملکرد این پهنه ها را به سازمان صنعت معدن و تجارت کرمان داده و منتظر صدور پروانه اکتشاف هستیم. پهنه موجود در اردبیل در زمینه مس بوده و پروانه اکتشاف دریاف شده است. گزارش عملکرد قزوین هم آماده و منتظر هستیم بخشی از منطقه که در مناطق حفاظت شده قرار دارد با مذاکره با محیط زیست آزاد شود.

وی همچنین درباره اعلام گزارش عملکرد تولید و فروش به صورت ماهانه، افزود: میدکو براساس قانون گزارش عملکرد خود را ارائه می دهد و مکلف نیستیم گزارش ماهانه را در کدال منتشر کنیم.

پورمند درباره خروج امریکا از برجام گفت: میدکو کار خود را با تحریم آغاز کرد، درنتیجه امروز خروج امریکا از برجام و وجود تحریم ها چندان تاثیری بر عملکرد ما نخواهد داشت.

وی درباره فعالیت های صادراتی میدکو افزود: همه محصولات میدکو قابلیت صادرات دارد. اما با توجه به نیاز کشور با برخی محدودیت ها مواجه هستیم، یعنی به دلیل نیاز موجود هیچ گندله ای برروی زمین باقی نمی ماند اما تمام فولاد صادر می شود. همچنین بخشی از فروسلیس صادر و نرمه گندله هم صادر می شود.

پورمند در پاسخ به این سوال که چه زمان میدکو به بورس می رود، بیان کرد: ما در مرحله فرآیند انتقال از فرابورس به بورس هستیم و به زودی این اتفاق رخ می دهد.

به گفته مدیر عامل میدکو، عمده پروژه ها در پایان 96 از نظر نصب و تجهیزات انجام شده و طبق برنامه به اتمام می رسند. فولاد بوتیا نیز با تامین مالی شاهد واردات تجهیزات اصلی خود بود که در حال نصب است برای باقی تجهیزات نگرانی وجود ندارد.

وی درباره معدن مس نیز افزود: 5 هزار تن برای سال 97 تولید مس کاتد پیش بینی شده است. البته این رقم تا 30 آذر بوده، زیرا سال مالی میدکو تا این تاریخ است.

عناوین برگزیده