تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۴۶۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تضعیف دلار به کمک کامودیتی‌ها آمد

قیمت شمش روی مجدد به بالای 3000 دلار رسید

می متالز - قیمت شمش روی در بورس فلزات لندن طی هفته گذشته برخلاف هفته پیش‌تر روندی صعودی را طی کرد و مجدد به بالای مرز 3000 دلار بر تن رسید. این رشد قیمتی خبر خوبی برای تولیدکنندگان معدنی شمش روی بود.
قیمت شمش روی مجدد به بالای 3000 دلار رسید

به گزارش می متالز، افزایش قیمت یاد شده بیش از آنکه متأثر از موجودی انبارهای بورس فلزات لندن باشد متأثر از تضعیف دلار آمریکا بود، اما درکنار این امر افزایش تقاضا برای شمش روی در بورس شانگهای نگرانی افزایش موجودی انبارهای بورس فلزات لندن را جبران کرد. قیمت نقدی و موجودی انبارهای بورس فلزات لندن از شمش روی در نمودار 1 آورده شده است. در معاملات هفته گذشته بورس فلزات لندن، موجودی انبارهای این بورس از شمش روی، به‌مقدار کمی کاهش پیدا کرد. در روز نخست معاملات هفته گذشته، یعنی دوشنبه هشتم ماه مِی، موجودی انبارها معادل 236 هزار و 300 تن بود که نسبت به روز پایانی معاملات این هفته کاهش اندکی داشت. در روز بعد، معاملات موجودی شمش روی تغییری نداشت و در همین سطح ماند، اما در روز 10 مِی موجودی به 234 هزار و 700 تن رسید که نسبت به روز قبل خود کاهش حدود 0.3 درصدی داشت. در روز پایانی معاملات نیز موجودی انبارهای بورس فلزات لندن از شمش روی کاهش یافت و به 234 هزار و 150 تن رسید. در مجموع طی این هفته، موجودی شمش روی کاهش حدود یک درصدی را تجربه کرد. این کاهش در مقابل افزایش موجودی انبارها که در هفته قبل معاملات رخ داده بود، بسیار اندک بود.

موجودی انبارهای روی در بورس آتی شانگهای طی هفته اخیر، مانند هفته قبل، کاهش 11.48 درصدی را تجربه کرد و به 94 هزار و 192 تن رسید. ادامه این روند می‌تواند زمینه واردات را در چین مهیا کند و افزایش موجودی انبارهای بورس فلزات لندن را جبران کند.

همچنین آمار تورم ماه آوریل آمریکا نیز در هفته گذشته منتشر شد و حکایت از رشد 0.1 درصدی ماهانه داشت که کمتر از پیش‌بینی 0.2 درصدی بود و موجب شد که فدرال رزو از سرعت رشد بهره دلار در آینده بکاهد و دلار تضعیف شود. همین امر زمینه افزایش قیمت کامودیتی‌ها ازجمله شمش روی را فراهم کرد.

قیمت شمش روی طی هفته اخیر معاملات رشد 3.8 درصدی داشت و پس از آنکه در روز پایانی معاملات 2 هفته پیش به 2 هزار و 968 دلار به‌ازای هر تن رسیده بود مجدد افزایش یافت و به بیش از 3000 دلار به ازای هر تن رسید، اما همچنان قیمت شمش روی متأثر از افزایش حدود 30 درصدی موجودی است که در روزهای پایانی ماه آوریل رخ داد.

عناوین برگزیده