تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۴۰۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تامین ماشین‌آلات موردنیاز وزارت راه و شهرسازی

خرید بلوک ۶۱ درصدی سهام هپکو قطعی شد

می متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از قطعی شدن خرید بلوک حدود ۶۱ درصدی سهام هپکو توسط سهامدار جدید و رفع مشکلات این شرکت در زمینه فروش محصولات از طریق انعقاد قرارداد و توافق‌های در نظر گرفته شده خبر داد.
خرید بلوک ۶۱ درصدی سهام هپکو قطعی شد

علی‌اکبر کریمی، با اشاره به پیگیری‌های چند ماه اخیر برای تعیین تکلیف موضوع واگذاری مجدد سهام دولت ‌در شرکت هپکو، بدهی‌های بانکی این واحد صنعتی و موضوع رونق فعالیت در این شرکت در آینده، گفت: در هفته جاری شاهد تغییر و تحول‌های موثر در شرکت هپکو بودیم و سهام عمده این شرکت توسط مالک شرکت هیدرو اطلس خریداری شده و کلیه مراحل قانونی برای نقل و انتقال سهام به نام خریدار جدید انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای که هشتم خرداد با معاونت امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، تصمیم‌های موثری برای تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی این شرکت اتخاذ شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به زودی جلسه‌ای با بانک‌هایی که از هپکو طلب دارند برگزار می‌شود و موضوع بدهی‌های این شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا راهکار موثری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: سهامدار جدید شرکت هپکو فرمول پیشنهادی برای تعیین تکلیف وضعیت این واحد صنعتی، بازپرداخت بدهی‌ بانک‌ها و تعامل با بانک‌ها ارائه داده است و با این برنامه می‌توان در راستای رفع مشکلات مذکور گام مهم و موثری برداشت.

کریمی بازار فروش شرکت هپکو را یکی از دغدغه‌های مهم در خصوص این واحد صنعتی عنوان و بیان کرد: بر اساس توافق‌های اولیه خرید سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری کشور از شرکت هپکو تضمین شده و با نهایی شدن و امضای این قرارداد شرکت هپکو تا سه سال آینده مشکل تولید و فروش محصولات را ندارد.

وی با اشاره به اینکه جمعی از کارگران این شرکت هنوز دو ماه حقوق معوقه دارند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که این مشکل نیز رفع شود و امیدواریم با اقدامات انجام شده در کنار تثبیت اشتغال کارگران این واحد، شاهد افزایش تعداد کارگران نیز باشیم.

شرکت هپکو که اکنون یکی از کاندیداهای قدرتمند تامین ماشین‌آلات موردنیاز وزارت راه و شهرسازی است، سال ۱۳۵۱ با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهر صنعتی اراک در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راهسازی تاسیس شد.

عناوین برگزیده