تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۲۱
بازدید: ۶۷۳
کد خبر: ۴۰۳۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ایران اسپیلت می‌سازد

می متالز - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع تهران گفت: امروز چند تولیدی در تلاش هستند که اسپیلت‌های ایرانی را وارد بازار کنند که با توجه به موفقیت‌های پیش‌تر آنان، این امر ارزیابی می‌شود.
ایران اسپیلت می‌سازد

محمد باقر معتمد درباره شرایط تولید وسایل سرمایشی در ایران تصریح کرد: چیلر، هواساز، برج خنک کننده و هیت فوم به عنوان وسایل سرمایشی هستند که حدود ۹۰ درصد نیاز جامعه را در داخل تولید می‌کنند.

وی افزود: اسپیلت‌های موجود در بازار وارداتی هستند. در این راستا چند واحد تولیدی تلاش کردند تا اسپیلت ایرانی بسازند اما به دلیل قیمت نهایی غیر قابل رقابت با وارد کنندگان، در این امر شکست خوردند. با وجود این، امروز چند تولیدی در تلاش هستند که اسپیلت‌های ایرانی را وارد بازار کنند که با توجه به موفقیت‌های پیش‌تر آنان، این امر امکان‌پذیر ارزیابی می‌شود. ماشین‌آلات مورد نیاز آنان آمده است و برای تولید تلاش می کنند.

معتمد خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب شعارمان، تولید جایگزین واردات بود اما امروز باید شعارمان تولید برای صادرات باشد. چرا که اگر محصولی تولید کردیم که شرایط صادراتی داشت، مصرف کننده داخلی نیز از آن استقبال خواهد کرد.

وی درباره تخلفات صنف کالاهای سرمایشی و گرمایشی نیز به پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: بیشتر تخلفات این صنف مربوط به کیفیت کالا و قیمت است. همچنین فروش کالاهایی که از مبادی غیرقانونی وارد شده اند نیز تخلف مشهودی است که معمولا با شکایات مردمی مواجه می‌شود.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند که کالای قاچاق تنها به موجب پرداخت نکردن عوارض گمرکی درد‌سر‌ساز است اما این تصور نادرست است. قاچاقچیان تنها به فکر پول بیشتر هستند. آنها به کارخانه‌ها مراجعه کرده و کالاهای مرجوعی آنها را با حداقل پول خریداری می‌کنند و یا کالاهایی که موتور، پروانه و یا پلاسیک بی کیفیتی دارند را برای قاچاق تهیه می‌کنند و از ارائه هر‌گونه ضمانت و خدمات پس از فروش، خودداری می‌کنند.

معتمد درباره روش بازرسی از واحد‌های صنفی وسایل سرمایشی و گرمایشی تصریح کرد: اتحادیه در بحث کنترل کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش، کالاهای سرمایشی و گرمایشی را مورد بازرسی قرار می‌دهد. اتحادیه ۵ بازرس در سطح شهر تهران دارد و علاوه بر آن شکایات مربوط به این اتحادیه که به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران می‌رسد نیز به ما ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: همچنین حدود ۴۰۰ بازرس اتاق اصناف تهران و نیز بازرسان سازمان حمایت از حقوق تولید‌کننده و مصرف کننده نیز در امر کشف تخلفات همکاری می‌کنند.

به گفته معتمد، اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع تهران امور تولید لوازم گرمایشی و سرمایشی، توزیع و خدمات پس از فروش را پیگیری می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع تهران توضیح داد: یکی از وظایف تولید‌کنندگان این است که خدمات پس از فروش ارائه دهند و به موجب آن، کارهای تعمیراتی هر کدام از کالاهای یک تولیدی را همان تولیدی پیگیری می‌کند. با وجود این تعمیرکارانی که در محله‌های شهر تهران مشغول به کار هستند نیز در این امر مشارکت دارند که زیر مجموعه اتحادیه دیگری هستند.

عناوین برگزیده