تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۴۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رایزنی برای راه اندازی مرکز مهندسی مشترک شرکت هپکو با آلمانی ها

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از رایزنی با نماینده شرکت Rm Terex آلمان به عنوان سرمایه‌گذار شرکت هپکو و ارائه پیشنهاد راه‌اندازی مرکز مهندسی این شرکت در استان مرکزی خبر داد.
رایزنی برای راه اندازی مرکز مهندسی مشترک شرکت هپکو با آلمانی ها

« محمدرضا حاجی‌پور» با اشاره به تصمیمی که برای شرکت هپکو مبنی بر تغییر سرمایه‌گذار اتخاذ شده بود، گفت: جلسه‌ای با مدیر امور بین‌الملل شرکت Rm Terex آلمان برای بازدید از شرکت هپکو و رایزنی‌های اولیه برای سرمایه‌گذاری در این واحد صنعتی برگزار شد.
وی گفت: این شرکت آلمانی در بخش‌های مختلف صنعتی از جمله صنعت خودرو‌سازی، ماشین‌آلات راهسازی و... توانمندی‌های قابل توجهی دارد که برای سرمایه‌گذاری این شرکت در شرکت هپکو رایزنی‌های اولیه صورت گرفت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی عنوان کرد: این شرکت پیگیر انجام فاینانس هشت میلیون یورویی از بانک‌های روسیه است تا با شرکت هپکو قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد نماید.
حاجی‌پور ادامه داد: نماینده شرکت آلمانی از شرکت هپکو برای بررسی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، ساخت و تولید قطعات در این واحد صنعتی بازدید نمود و این بازدید در تصمیم‌گیری این شرکت نقش کلیدی دارد.
وی تاکید کرد: محقق شدن این فاینانس هشت میلیون یورویی در واقع تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت هپکو از طریق شرکت خارجی را به دنبال دارد و می‌تواند به بهبود شرایط هپکو کمک موثری کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی با بیان اینکه شرکت Rm Terex آلمان در کشورهای روسیه، چین و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی تولید دارد، عنوان کرد: در تلاش هستیم که این شرکت در قالب سهم بازار خاورمیانه با واحد صنعتی هپکو نیز همکاری و با توجه به این موضوع می‌توان امیدوار بود با انعقاد قرارداد موضوع صادرات تولیدات هپکو به بازارهای خاورمیانه رونق پیدا کند.
حاجی‌پور با بیان این نکته که درصد سود فاینانس در قرارداد نهایی مشخص می‌شود، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و نیز با توجه به تجربه‌های قبلی درصد سود فاینانس بسیار پایین‌تر از نرخ سود بانک‌های داخلی و به نفع واحدهای صنعتی است.
وی تاکید کرد: تامین نقدینگی از طریق کشورهای مختلف یکی از راهکارهای دولت بوده و به نفع صنایع است و مشکلات سیستم‌های بانکی برای شرکت‌ها را نخواهیم داشت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:  مرکز مهندسی وابسته به این شرکت در روسیه مستقر است و فعالیت دارد. با توجه به اینکه استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور و قطب دوم صنایع مادر کشور است، پیشنهاد راه‌اندازی مرکز مهندسی در استان مرکزی نیز ارائه شد.
حاجی‌پور با بیان اینکه نماینده شرکت آلمانی Rm Terex از این پیشنهاد استقبال کرد، افزود: این اقدام در صورت تحقق، به تربیت نیروی انسانی متخصص منجر و به رفع مشکلات واحدهای تولیدی که با فعالیت این صنعت سنخیت دارند کمک شایانی می‌کند

عناوین برگزیده