تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۷۱۱
کد خبر: ۵۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست خبری اتاق ایران و آلمان بیان شد؛

سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی شرکت آلمانی در بخش ساخت و ساز

می متالز - ملک پوربا تاکید بر حضور این شرکت در اوج تحریم‌ها در ایران و سرمایه‌گذاری 100 میلیون یورویی آن طی دو دهه فعالیت عنوان کرد: پس از برجام هم در شرایطی که بسیاری از هیات‌های تجاری برای حضور در ایران ترس و واهمه دارند، کناف در ایران حضور داردو حتی سرمایه‌گذاری خود را چند برابر کرده است که این امر می‌تواند نقش موثری در جهت رونق صنعت ساختمان و بخش تولید در فضای رکود کنونی باشد.
سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی شرکت آلمانی در بخش ساخت و ساز

به گزارش می متالز، سامان ملک‌پور معاون بازرگانی شرکت کناف آلمان در نشست خبری  که در اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار شد با تاکید بر اینکه کناف از سال 1374 وارد ایران شده است و اکنون یکی از شرکت‌های پیشتاز به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ایران محسوب می‌شود، گفت: کناف در سال 1930 و بعد از جنگ جهانی دوم در آلمان آغاز به کار کرد و پس از آن صادرات خود را به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی در پیش گرفت. اکنون هم یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان ایران است که در زمینه تولید سیستم‌ها و مصالح بر مبنای ماده معدنی گچ و سیمان و عایق‌های صوتی و حرارتی فعالیت دارد.

ملک پوربا تاکید بر حضور این شرکت در اوج تحریم‌ها در ایران و سرمایه‌گذاری 100 میلیون یورویی آن طی دو دهه فعالیت عنوان کرد: پس از برجام هم در شرایطی که بسیاری از هیات‌های تجاری برای حضور در ایران ترس و واهمه دارند، کناف در ایران حضور داردو حتی سرمایه‌گذاری خود را چند برابر کرده است که این امر می‌تواند نقش موثری در جهت رونق صنعت ساختمان و بخش تولید در فضای رکود کنونی باشد.

وی اظهار کرد: کناف با ورود خود به ایران دانش فنی تولید انواع پنل‌های آکوستیک، سیمانی، گچی و پودری را نیز به همراه آورده است و در فعالیت قریب به 20 ساله خود در این کشور 3 بار افزایش سرمایه داده است

وی تصریح کرد: این افزایش سرمایه در اوج تحریم‌ها بود. اکنون هم با وجود توافق برجام هنوز برخی هیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران ترس و واهمه دارند اما کناف در صورت رفع بروکراسی‌های اداری، کارخانه جدید خود را سال آینده شیراز در احداث خواهد کرد که حداقل 200 متخصص ایرانی به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهد شد. همچنین طی سال‌های فعالیت این شرکت 20 هزار نصاب آموزش داده شده و اکنون در بخش نصب پنل‌های ساختمانی مشغول به فعالیت هستند.

ملک‌پور با بیان اینکه کناف اکنون 3 شرکت زیرمجموعه کناف ایران، ایران گچ و کناف گچ را در ایران دارد و تمام سرمایه این شرکت نیز از خارج از ایران تامین شده است، ادامه داد: اکنون هم 600 نفر به صورت مستقیم در شرکت‌ها و کارخانه‌های کناف در ایران فعالیت دارند و جز برخی اقدامات اولیه در پروژه‌ها، تمامی امور به دست مهندسان، متخصصان و حتی کارگران ایرانی انجام می‌شود.

به گفته وی، طی 22 سال گذشته سرمایه‌ای که شرکت کناف در ایران کسب کرده تماما در جهت سرمایه‌گذاری مجدد مورد استفاده قرار گرفته است. حتی پیش‌پینی‌ها بر افزایش ظرفیت تولید بر 40 میلیون متر مربع است که می‌تواند در جهت توسعه بخش تولید و اشتغال کشور بسیار موثر باشد.

معاون بازرگانی شرکت کناف درباره بهره‌گیری از سیستم بانکی و دریافت تسهیلات بانکی هم تاکید کرد: این شرکت تاکنون حتی یک ریال هم از سیستم بانکی ایران تسهیلات دریافت نکرده و همه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تماما از خارج بوده است.

وی درباره بازارهای صادراتی هم عنوان کرد: کناف سه بار به عنوان صادرکننده نمونه از سوی روسای جمهوری وقت انتخاب شده و اکنون به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، قطر و عراق صادرات دارد.

ملک‌پور درباره مشکلات سرمایه گذاران خارجی در ایران هم بیان کرد: نبود یک پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری خارجی یک معضل محسوب می‌شود. از طرفی برخی قوانین موجود با هم در تضاد هستند و مجموع این اتفاقات می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با تاخیر مواجه کند..

وی درباره مسئولیت اجتماعی شرکت کناف هم عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که طی سال‌های گذشته به آن پرداختیم، مسئولیت اجتماعی شرکت بود. طی سال‌های گذشته بیمارستان‌ها، پرورشگاه‌ها و مراکز بسیاری را به صورت رایگان تجهیز کردیم. همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود علاوه بر مشارکت در بازسازی مناطق زلزله بم، پروژه‌ای را نیز با کمک کمیته امداد خمینی (ره) در جهت کپرزدایی درکرمان اجرا کردیم.

وی تعداد معادن گچ مورد بهره‌برداری این شرکت را 15 معدن عنوان کرد و گفت: پایه محصولات تولیدی کناف گچ است و اکنون 15 معدن در ایران مورد بهره‌برداری قرار داده‌ایم ..

وی درباره استفاده از پنل‌های ساختمانی کناف برای ساماندهی بافت‌های فرسوده هم ادامه داد: ما دو نوع محصولات ساخت و ساز سنتی و خشک یا همان درای وال داریم که عمده سقف‌های کاذبی که در کشور اجرا می‌شود با استفاده از سیستم نوین ساخت و ساز خشک بوده و 70 درصد آن از طریق کناف تامین می‌شود

معاون بازرگانی شرکت کناف اضافه کرد: یکی از مزیت‌های محصولات کناف سرعت تولید آن است و به همین جهت در زمان اجرای پروژه مسکن مهر بسیار مورد استقبال گرفت و ما پروژه‌های بسیاری را در مسکن مهر اجرا کردیم.

وی گفت: ضمن اینکه امروزه ساختمان‌ها به گونه‌ای تعبیه می‌شوند که امکان باز شدن پنجره در آن وجود ندارد و از این رو استفاده از پنل‌های تصفیه هوا در کنار کاربرد عایق صوتی آن می‌تواند کاربرد مهمی داشته باشد.

همچنین برزو افقهی ، مدیر ارشد فروش کناف  تصریح کرد: تا کی شاهد فاجعه هایی مانند پروژه پلاسکو باید باشیم، آیا بهتر نیست با استاندارد کردن مصالح و رعایت قوانین و مقررات باعث به وجود آمدن چنین فجایعی در ساختمان ها نشویم؟!

وی درباره سهم واردات در این زمینه و تاثیر آن بر تولید داخل و با بیان اینکه توان عرضه بیشتر از تقاضای بازار است و با توجه به تولید کافی در بازار داخلی نیاز زیادی به واردات نیست گفت: واردات عمدتا شامل محصولات چینی می شود (که کیفیت لازم را ندارند) و در عین حال باید به این موضوع  توجه کرد که کاهش تعرفه های گمرکی، واردات این محصول را بیشتر می کند و در سال اقتصاد مقاومتی نیز باید  حمایت های لازم از تولید داخلی صورت گیرد.

عناوین برگزیده