تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۶۲۳
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت:

صنعت پلاستیک طلای ایران است

می متالز - وزیر نفت در تبریز ضمن افتتاح آغاز عملیات احداث پروژه خط لوله اتیلن غرب، گفت: باید به جای تمرکز صرف بر صادرات پلی‌استایلن و سایر مواد پلیمری، بر توسعه صنعت پلاستیک به عنوان طلای ایران تمرکز کرد.
صنعت پلاستیک طلای ایران است

بیژن نامدار زنگنه گفت: با انتقال اتیلن به پتروشیمی تبریز می‌توان از وابستگی این مجتمع به خوراک گران‌قیمت مایع و تبدیل شدن به خوراک گازی اطمینان حاصل کرد و حتی قیمت خوراک این مجتمع را نیز با این انتقال به نصف کاهش داد.

زنگنه با بیان اینکه باید هم‌اکنون 8 میلیون مترمکعب خوراک گاز اختصاص‌یافته در منطقه آذربایجان صرف توسعه واحدهای پتروشیمی جدید و به کارگیری تکنولوژی به روز شود، عنوان کرد: باید خوراک گاز را به پلاستیک تبدیل کرد، زیرا امروز پلاستیک به معنای طلاست. از سرمایه‌گذاری غدیر درخواست می‌کنم با تکمیل زنجیره تولید در صنایع پایین‌دستی، این حوزه‌ها را نیز راه بیندازند و تنها به دنبال تمرکز صرف در صادرات مواد پلیمری، پلی‌استایلن و سایر مواد اولیه برخوردار از ارزش افزوده نباشند.

وزیر نفت از بازار عراق به عنوان یک بازار صادراتی پتروشیمی جدید یاد کرد و افزود: شرکت‌های پتروشیمی بالادستی می‌توانند محصول نهایی خود را به این کشور صادر کنند، زیرا عراق هم‌اکنون حتی از یک کیلو محصولات پتروشیمی برخوردار نیست.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده