تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۶۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تزلزل بازار سنگ آهن در چین/جدیترین قیمت های کنسانتره در بازار های جهانی

می متالز- قیمت کنسانتره سنگ آهن چین حدود 1.45 دلار بر تن متریک در روز جمعه نسبت به هفته گذشته کاهش داشت، زیرا مصرف کنسانتره توسط کارخانه های داخلی افت کرده است.
تزلزل بازار سنگ آهن در چین/جدیترین قیمت های کنسانتره در بازار های جهانی

کنسانتره سنگ آهن 66 درصد به کارخانه های شهر تانگشان در شمال استان هبی تحویل داده شده بود به قیمت 101.5-104.4 دلار بر متریک تن ( 700-720 یوان بر متریک تن ) سقوط کرد.
افت جزئی قیمت کنسانتره سنگ آهن داخلی باعث تعجب فعالان بازار سنگ آهن شد و قیمت کک روند نزولی آهسته ای را از اواسط دسامبر داشت- از زمانی که قیمت شمش در تانگشان در حدود 391.5 دلار بر متریک تن ( 2700 یوان بر متریک تن ) برای هفته گذشته  بود.
یک فروشنده معدن سنگ آهن در شرق چین گفت: به نظر می رسد که بازارها جریان خود را پس از صعود یک یا چند ساله از اواسط دسامبر از دست داده اند و قیمت کنسانتره سنگ آهن داخلی از این مورد مستثنی نیست.
کارخانه های چین علاقه زیادی برای جمع آوری سنگ آهن یا زغالسنگ قبل از تعطیلات سال نو چین به دلیل فراوانی موجودی، ندارند.
مسئولی از کارخانه ای در هبی گفت: شناوری قیمت ها از اکتبر تا اواسط دسامبر سال گذشته فرصتی را برای خرید زغالسنگ و سنگ آهن فراهم کرد، بنابراین به صورت کم یا زیاد مواد اولیه کافی را برای تعطیلات دو هفته ای سال نو چین جمع آوری کرده اند.
چین تعطیلات رسمی یک هفته ای از 27 ژانویه تا 2 فوریه برای سال نو چین را در پیش دارد اما تا 13 فوریه کسب و کار به حالت نرمال خود بازنمی گردد.

منبع: معدن24
عناوین برگزیده