تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۷۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حضور اقتصاددانان در معادن چادرملو و چاه گز یزد

می متالز - تعدادی از اقتصاددانان از معدن سنگ آهن چادرملو و چاه گز یزد دیدن کردند. جمعی از اقتصاددانان از معدن سنگ آهن چادرملو و چاه گز دیدن کردند که در جریان بازدید از این معادن، وسعت معادن و ذخیره عظیم سنگ آهن نظر اقتصاددانان را جلب کرد.
حضور اقتصاددانان در معادن چادرملو و چاه گز یزد

آنها معتقدند نیروی انسانی به کار گرفته شده در معدن چادرملو و چاه گز از سطح دانش بالایی برخوردار هستند و این نشان از اهمیت بالای آموزش و دانش معدنکاری کارگران در بدنه مدیریت این معادن است.

آنها نیز بر این باورند بخش معدن ایران با توجه به ظرفیت های موجود می تواند پیشران رشد اقتصادی تلقی شود و جذب سرمایه و تمرکز بر توسعه معادن آینده روشنی را برای صنایع معدنی کشور رقم خواهد زد.
این برنامه که با هدف پیوند اقتصاد با بخش معدن کشور صورت گرفته است، فضایی به وجود آورد که تصمیم سازان اقتصادی کشور بیشتر از گذشته با ظرفیت های معدنی ایران آشنا شوند.
توجه این معادن به محیط زیست و حفظ گونه های جانوری و گیاهی نکته دیگری بود که نظر اقتصاددانان را به خود جلب کرد. فعالان معدنی این منطقه معتقدند تعامل معدنکاران با محیط زیست معیار اصلی فعالیت معدنی باید باشد زیرا در محدوده معدن چاه گز یوز پلنگ هایی زندگی می کنند که همواره تلاش می شود نسل آنها از انقراض به دور باشد.
بر اساس این گزارش، میزان تولید کنسانتره سنگ آهن معدن چادرملو 4 میلیون تن و متوسط عیار آن 55.2 درجه است.
همچنین معدن سنگ آهن چاه گز با شیب 35 درجه در مرحله آماده سازی است و قرار است از سال 96 در این معدن 2 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی تولید شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده