تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۵۳۹
کد خبر: ۹۰۱۲
سی ان ان مانی منتشر کرد

375 میلیون شغل ممکن است تا سال 2030 در معرض اتوماسیون قرار بگیرند

می متالز - گزارش های جدید هشدار جدی برای نیروی کار دارد: انعطاف پذیر بودن.
375 میلیون شغل ممکن است تا سال 2030 در معرض اتوماسیون قرار بگیرند

به گزارش می متالز، موسسه جهانی مک کنزی هشدار داد که 375 میلیون کارگر باید دسته های شغلی خود را تا سال 2030 به دلیل اتوماسیون تغییر دهند.

کارهایی که بیشتر در معرض اتوماسیون قرار خواهند گرفت، شامل مشاغل فیزیکی در محیط های قابل پیش بینی مانند کار با ماشین آلات یا آماده سازی سریع غذا است. جمع آوری و پردازش داده ها هم در تیررس قرار دارد.

برای زنده ماندن، کارگران باید آموزش مجدد در زمینه های مختلف را در بربگیرند. براساس گزارش ها 7.5 میلیون شغل خرده فروشی در دهه آینده در معرض خطر اتوماسیون قرار دارند.

ادوارد رنسی، مدیراجرایی سابق مک دونالد، ماه می 2016 در شبکه تجاری فاکس گفت: مسلما خرید یک بازوی روباتیک 35000 دلاری ارزانتر از استخدام کارمند ناکارآمد خواهد بود.

سوزان لاند، همکار نویسنده و از کارشناسان مک کنزی به سی ان ان می گوید: مدلی که در آن مردم 20 سال اول را به مدرسه بروند و 40، 50 سال کار کنند، دیگر منسوخ شده است.

به عقیده نویسندگان این گزارش، ما شاهد یک انتقال عظیم هستیم. همچنین به اعتقاد آن ها به برنامه هایی مانند برنامه مارشال نیاز است. برنامه ای که بعد از زمان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده میلیاردها دلار برای بازسازی اروپای غربی صرف کرد.

چنین برنامه ای اما شامل سرمایه گذاری بزرگ در بخش خصوصی و دولتی در برنامه های آموزشی جدید و برنامه های انتقال نیروی کار است.

با وجود چالش های فراوان، این گزارش نشان می دهد که کارگران چطور می توانند انعطاف پذیر باشند و به جلو حرکت کنند. در حالی که معرفی کامپیوتر شخصی در دهه 1980 برخی از مشاغل را حذف کرد، اما نقش های زیاد دیگری هم به وجود آورد. کارکنانی که مایل به توسعه مهارت های جدید هستند، باید قادر به یافتن شغل های جدید باشند.

لاند می گوید: پیش گویی های وحشتناکی که نشان می دهد روبات ها مشغول انجام شغل های ما هستند، بیش از حد بزرگ شده است. بله، کار به صورت اتوماتیک انجام می شود، اما مشاغل کافی برای همه در بسیاری از مناطق وجود خواهد داشت.

با این حال همچنان انتظار نمی رود که مشاغلی مانند مدیریت افراد، تعاملات اجتماعی یا استفاده از تخصص با اتوماسیون جایگزین شود. باغبان، لوله کش، پرستار بچه و سالمند از جمله مشاغلی هستند که کمتر در معرض خطر اتوماسیون قرار می گیرند.

در نتیجه: اگر می خواهید به راحتی نفس بکشید، مهارت های فردی خود را افزایش دهید.

عناوین برگزیده