تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۴
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۹۷۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خوش عهدی مدیران بازار سرمایه، متناسب با شخصیت بورس

می متالز - نوسان جزء مختصات ذاتی بورس‌ها محسوب می شود و اساسا حضور معامله گران انبوه سهام ناشی از همین هیجانات نوسان در بورس است.
خوش عهدی مدیران بازار سرمایه، متناسب با شخصیت بورس

به گزارش می متالز، طبیعتا زمانی که از نوسان صحبت می کنیم منظور حرکت در شیب ثابت نیست و تغییر شرایط و تغییر بازده در هر صنف و صنعتی مستقیما بر روی ارزش سهام شرکت‌های مربوط به آن صنف و صنعت تاثیر می گذارد و علاوه بر آن تغییرات اقتصاد داخلی و روابط بین المللی در بروز این نوسانات بی تاثیر نخواهد بود.

اما سخن در این است که آیا بازار سهام ما یک بازار ضعیف و آسیب پذیر است یا دارای قوام و شخصیت مستحکمی است که به پالس‌های درون زا و برون زا عکس العمل علمی و منطقی نشان می دهد.

بی تردید ناکارآمدی و بازارسازی‌های دستوری 2 دولت نهم و دهم، لطماتی به بورس سهام وارد کرده است که در طی 4 سال اخیر و با اصلاح مدیریت بازار سرمایه تا حدود زیادی ترمیم یافته است و از هویت و شخصیت لرزان 62 هزار واحدی شاخص کل فاصله معنا داری گرفته است .

بازار امروز سهام بازاری توسعه یافته و با ظرفیت‌های جدیدی است که درارتفاع بالای 90 هزار واحدی شاخص کل به عناصری مجهز شده است که ازشرایط لرزان و کم روحیه قبل از برجام برخوردار نیست و دردو هفته گذشته و درکوران حوادث داخلی و بلوف‌های ترامپی نشان داد که اساسا بازار سهام ما عاقل تر و تحلیلگر شده و تعامل بین معامله گران حقیقی و حقوقی یک بازار با شخصیتی را به نمایش گذاشته است .

در اینجا به یک فراز جدید مدیریتی باید اشاره کرد که می تواند در ادامه راه عنصر اعتماد بین سیاست گذاران و مجریان بازار تقویت نماید و در دستیابی به جایگاه واقعی بورس در اقتصاد کلان کشور کمک کند .

خوش قولی وخوش عهدی مدیران بورسی در بستن و بازکردن نمادها در زمان‌های تعهد شده از جمله اتفاقاتی است که درعین سادگی بسیار بزرگ و نشاط افزا در بازار سرمایه است .

وقتی نمادی در روز تعیین شده و بلکه در ساعت تعیین شده بازگشایی می شود ،این به معنی احترامی است که سازمان بورس به معامله گران سهام می گذارد و ارزشی است که برای سیاست گذاری‌های خود قائل است که امید است با ادامه این رویه معامله گران سهام نگاهی صمیمی و پر اعتماد به مدیران بازار سرمایه داشته باشند .

عناوین برگزیده