تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۳۷۹۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲۵ درصدی سود هر سهم «فولاد» در نیمه نخست ۹۹

می متالز - شرکت فولاد مبارکه اصفهان در 6 ماه نخست امسال به ازای هر سهم 483 ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش داشته است.
افزایش ۲۵ درصدی سود هر سهم «فولاد» در نیمه نخست ۹۹

به گزارش می متالز، فولاد مبارکه اصفهان در ۶ ماه نخست امسال به سود ۴۸ تومانی دست یافت، سود این شرکت در سه ماه نخست امسال ۱۸۶ ریال و در تابستان ۲۹۷ ریال بوده است.

تحلیلگران در پایان شهریورماه انتظار سود ۳۳۲ ریالی از فولاد مبارکه در تابستان داشتند. به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵٪ در سود خالص را شاهد هستیم.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۴۸۳ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵% افزایش داشته است.

فروش مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از رقم ۱۲۸۵ میلیاردی در بهار امسال به ۱۴۶۰ میلیارد در تابستان رسیده است.

این رقم فروش «فولاد» با ورق گرم ۷۴۰۰ و ورق سرد ۹۵۰۰ تومانی در تابستان حاصل شده است و با توجه به فروش سلف محصولات نتیجه فروش‌های خوب تابستان با قیمت‌های بالای ۱۰هزار تومانی ورق گرم، در گزارش پاییز شرکت خود را نشان خواهد داد.

فروش شرکت در پاییز می‌تواند نزدیک به ۲۱ هزاری میلیارد تومان باشد، در تابستان فروش مقداری فولاد مبارکه ۲۰۰ هزار تن کمتر از بهار امسال بود که می‌تواند در گزارش‌های ماهانه پیش‌رو جبران شود.

با وجود اینکه هزینه‌های مالی تابستان کنترل شده و تقریبا نزدیک به هزینه‌های مالی بهار بوده است تسهیلات مالی جاری شرکت فولاد مبارکه نسبت پایان فصل بهار ۲ برابر شده است و فروش‌های سلف و اعتباری مبارکه احتمالا در ماه‌های آینده از نظر افزایش هزینه‌های مالی اندکی به شرکت فشار آورد.

تراز ارزی مثبت ۲۳۰ میلیون دلاری بهار به ۱۷ میلیون دلار در انتهای تابستان رسیده است که احتمالا ناشی از افت صادرات اسلب و افزایش واردات مواد اولیه و تجهیزات باشد. این امر موجب شده است انتظار برای سود تسعیر ارز ۱۱۰۰میلیارد تومانی محقق نشود و شرکت تنها ۴۱۸ میلیارد تومان سود تسعیر ارز شناسایی کرده است.

عناوین برگزیده