تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۱۵۸۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت مازندران:

بهره برداری از 1500 میلیارد تومان طرح صنعتی طی دهه فجر/ تعطیلی 25 درصدی صنایع و 50 درصدی معادن در مازندران

می متالز - رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه در مجموع طی ایام دهه فجر 1500 میلیارد تومان طرح در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد؛ گفت: 25 درصد واحدهای بخش صنعت و 50 درصد واحدهای معدنی استان راکد و تعطیل هستند.
بهره برداری از 1500 میلیارد تومان طرح صنعتی طی دهه فجر/ تعطیلی 25 درصدی صنایع و 50 درصدی معادن در مازندران

به گزارش می متالز، حسینقلی قوانلو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی ایام‌الله دهه فجر 7 طرح بزرگ با اعتباری 800 میلیارد تومانی به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: بزرگ‌ترین طرح با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی مربوط به پایانه صادراتی روماک گستر است که به عنوان یک مطالبه قدیمی حالا به واقعیت محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه در مجموع طی ایام دهه فجر 1500 میلیارد تومان طرح در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد؛ خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان امسال، 4 هزار میلیارد تومان طرح‌های بخش صنعت به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسوول ادامه داد: طی سال جاری، 80 واحد تعطیل، احیا و راه اندازی شد و طی ایام دهه فجر جشن نمادین احیای واحدهای تعطیل نیز برگزار می‌شود.

قوانلو با بیان اینکه در استان مازندران تعداد دو هزار و 453 واحد صنعتی دارای پروانه با اشتغال بیش از 7 هزار و 600 نفری وجود دارد؛ گفت: مازندران به لحاظ تعدادی دارای رتبه هشتم و به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری دارای رتبه شانزدهم کشور است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، یک هزار و 20 واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها و یک هزار و 453 واحد در خارج شهرک‌ها واقع هستند؛ عنوان کرد: از مجموع واحدهای صنعتی استان تعداد یک هزار و 835 واحد فعال و نیمه فعال و تعداد 618 واحد یعنی چیزی حدود 25 درصد، تعطیل و راکد هستند.

رئیس سازمان صمت مازندران تعداد معادن استان را 260 معدن اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، 123 واحد معدنی فعال و مابقی یعنی چیزی بیش از 50 درصد تعطیل هستند.

این مقام مسوول متذکر شد: از علل عمده تعطیلی معادن استان، معارضین محلی، ممانعت محیط زیست و منابع طبیعی، مخالفت سایر دستگاه‌ها نظیر اوقاف و میزاث فرهنگی و اتمام مهلت پروانه فعالیت است.

قوانلو با بیان اینکه 168 هزار واحد صنفی در استان مشغول فعالیت هستند که به لحاظ تعداد دارای رتبه چهارم در کشور هستیم؛ مطرح کرد: از این میزان، 20 درصد تولیدی، 45 درصد توزیعی و 35 درصد خدماتی هستند.

وی با بیان اینکه 15 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان وجود دارد؛ اضافه کرد: 45 درصد از واحدهای صنفی استان در گروه دو قرار دارند که طی ایام کرونا متحمل خسارات زیادی شدند.

رئیس سازمان صمت مازندران اذعان کرد: طی 10 ماهه سال جاری در پی انجام بیش از 301 هزار مورد بازرسی، یک هزار و 240 واحد صنفی پلمب شدند.

عناوین برگزیده