تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۴:۲۸
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۱۸۵۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اسید محبوب شد

می متالز - مؤسسه تحقیقاتی CRU در گزارشی از افزایش قیمت اسید سولفوریک خبر داده است. این روند افزایشی ناشی از تغییر و تحولاتی است که در تولید مس در شیلی از سر می‌گذراند.
اسید محبوب شد

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، آمریکای جنوبی، طی یک ماه اخیر به دلیل تعدادی از خریداران که به دنبال محموله‌های اسید بودند، محل تمرکز فعالیت‌های بازار بود؛ درحالی‌که اخبار ناشی از رفع خطر وقفه تولیدی در معدن مس بی‌اچ‌پی، شدت بیشتری به روند صعودی بازار اسید بخشید. در چین نیز، قیمت اسید سولفوریک به دلیل تعطیلی واحد ذوب Jinchuan در استان گانزو جهت تعمیرات و نگهداری و تأثیر کاهش شدت بازرسی‌های زیست‌محیطی، در مسیر افزایشی قرار گرفته است. قیمت اسید برزیل نیز به بازه 105 تا 110 دلار بر تن با شرط تحویل CFR افزایش یافته است.

برخی افراد آگاه در این بازار، بر این باورند که با وجود خریدهای اخیر واحدهای Mosaic ، Yara و Timac  سایر خریداران برزیلی، باقی تولید سال 2018 این کشور را خریداری خواهند کرد. با این حال، کسری عرضه در بازار کود برزیل، فشاری بر خریداران اسید برزیلی وارد آورده است؛ چرا که این خریداران جهت حفظ حاشیه سود فعالیت خود، در تلاش برای حفظ قیمت بالای کود هستند؛ درحالی‌که انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی، قیمت کود کاهش پیدا کند.

در شیلی نیز، خریداران اسید از انتشار خبر وقفه تولید، در واحد معدنی اسکوندیدا استقبال کردند، چراکه احتمال می‌دادند بازار اسید این کشور با عرضه بیشتری همراه شود. با این وجود، شرکت بی‌اچ‌پی و اتحادیه کارگری بر سر قرارداد کاری جدید مورخ 17 آگوست، توافق کردند و احتمال وقوع مشکلات کارگری و وقفه تولیدی از میان رفت. انتظار می‌رود که توسعه واحد معدنی اسکوندیدا، موجب افزایش تقاضای اسید شرکت بی‌اچ‌پی طی ماه‌های باقی‌مانده از سال 2018 شود. قیمت اسید در بازار نقدی شیلی نیز به بازه 105 تا 115 دلار بر تن به شرط تحویل CFR افزایش یافته است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده