تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۲۴۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

"ارثیه صورتی" رکورد قیمت‌ الماس‌های صورتی را شکست

می متالز - یکی از گرانترین الماس‌های جهان به نام "ارثیه صورتی" در حراجی "کریستی" ژنو سوئیس به فروش رفت.
"ارثیه صورتی" رکورد قیمت‌ الماس‌های صورتی را شکست

به گزارش می متالز به نقل از یورونیوز، این الماس 19 قیراطی صورتی موسوم به "Pink Legacy "روز سه‌شنبه 13 نوامبر به قیمت 53 میلیون و 375 هزار فرانک سوئیس، معادل 50 میلیون دلار در حراجی کریستی در ژنو فروخته شد. به این ترتیب با فروش هر قیراط از این الماس به قیمت 2 میلیون و 600 هزار دلار، رکوردی جهانی ثبت شد.

 

پیش از این یک الماس صورتی به ازای 2.1 میلیون دلار در هر قیراط فروخته شده بود که وزن آن بیش از 50 قیراط ثبت شده است.

 

این الماس صورتی که حدود یک قرن پیش در آفریقای جنوبی استخراج شد، دارای برش‌های مستطیل شکل است، درخشش خاصی دارد و به «لئوناردو داوینچی الماس‌ها»‌ معروف است.

 

این الماس را هری وینستون جواهر ساز معروف برند «هری وینستون» که برند جواهرسازی لوکس در ایالات متحده است، در حراجی کریستی در ژنو خریداری کرد.

 

این الماس طی چندین دهه متعلق به خانواده «اوپنهایمر» سرمایه‌دار اهل آفریقای جنوبی و سهامدار سابق شرکت موسوم به «دبیرز»‌، De Beer شرکت استخراج الماس بود.

 

این الماس که یکی از بهترین و گرانقیمت‌ترین الماس های صورتی در سراسر جهان به شمار می‌آید، برای اولین بار زیر چکش حراج رفت.

 

خریدار و صاحب جواهر فروشی "هری وینستون" نام این الماس را "ارثیه صورتی وینستون" نامید و به مجموعه جوهرات بی نظیر خود افزود. بر همین اساس، چنین الماسی از میان هر یک صدهزار الماس استخراج شده، فقط یک الماس دارای این ویژگی است و الماس بسیار خاصی محسوب می شود.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده