تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۴۸
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۳۹۹۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کشف ذخیره جدید مس توسط بی‌اچ‌پی بیلتون

می متالز - شرکت بزرگ معدنی بی‌اچ‌پی بیلتون (BHP Billiton) روز گذشته اعلام کرد که یک ذخیره جدید مس، اکسید آهن و طلا در جنوب استرالیا پیدا کرده است. اتفاقی که برای بی‌اچ‌پی که اکتشافات گسترده‌ای در سال‌های اخیر انجام داده، دستاوردی بزرگ است.
کشف ذخیره جدید مس توسط بی‌اچ‌پی بیلتون

به گزارش می متالز به نقل از عصر مس آنلاین، بی‌اچ‌پی بیلتون پیش‌تر اعلام کرده بود که در جست‌وجوی فرصت‌های جدید برای رشد تولید خود، اکتشاف ذخایر و معادن جدید را در دستور کار قرار داده است. این استراتژی پس از آن توسط این غول معدن‌کاری اتخاذ شد که داده‌های جهانی درباره آینده بازار مس نشان از بهبود قیمت مس در سال‌های پیشِ رو داشت.

«فاینانشینال تایمز» در گزارشی در این زمینه نوشته است که بی‌اچ‌پی، ریوتینتو و تعدادی دیگر از شرکت‌های معدنی بزرگ جهان برنامه‌های اکتشافی خود را در استرالیا، شیلی، اکوادور و پرو توسعه داده‌اند. این شرکت‌ها مسابقه‌ای برای پر کردن منابع مس موجود خود را آغاز کرده‌اند که تحت تأثیر پیش‌بینی درباره افزایش تقاضا برای مس در سال‌های آینده است. 

ریوتینتو در غرب استرالیا مشغول اکتشافات جدید است و اخبار تأییدنشده‌ای هم از موفقیت‌هایش به گوش رسیده. اما بی‌اچ‌پی تمرکز خود را بر جنوب استرالیا و نزدیکی یکی از بزرگ‌ترین معادن این کشور یعنی «المپیک دام» گذاشته بود و حالا اعلام کرده که ذخیره جدیدی را پیدا کرده است. این ذخیره جدید که در 65 کیلومتری جنوب‌شرقی المپیک دام قرار دارد، به‌جز مس، طلا و اکسید آهن هم دارد.

به گفتۀ بی‌اچ‌پی، نتایج آزمایشگاهی کانی‌شناسی از این ذخیره جدید نشان‌دهنده وجود مس 0.5- 6 درصد با همراهی فلزاتی مثل طلا، اورانیوم و نقره است. با این حال این شرکت گفته است که این اطلاعات تنها از چهار چال حفرشده به دست آمده و بنابراین هنوز اطلاعات کافی برای تعیین اندازه، کیفیت و عمر معدن در دست نیست.

گام بعدی بی‌اچ‌پی برای اکتشاف در این منطقه در سال 2019 آغاز خواهد شد. با این حال این تنها برنامه اکتشافی این شرکت برای سال‌های پیشِ رو نیست؛ اکوادور، کانادا، پرو، شیلی و جنوب‌غربی ایالات متحده امریکا دیگر نقاطی  هستند که بی‌اچ‌پی برای آن‌ها برنامه اکتشافی دارد. این شرکت اعلام کرده که مس و نفت دو ذخیره‌ای هستند که بی‌اچ‌پی برای بالا بردن سود خود در آینده، روی اکتشاف آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این موضوع اهمیتی حیاتی برای بی‌اچ‌پی دارد چراکه تولید این شرکت به‌خاطر برخی مشکلات فنی که در سال جاری با آن‌ها مواجه شد، کاهشی 3 درصدی را تجربه کرد و جبران این میزان کاهش تولید در سال‌های آینده برای بی‌اچ‌پی بسیار مهم است.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده