تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۴۷۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا درج می‌شود؟

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با نظام قیمت‌گذاری جدید توضیح داد.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه مردم، کنترل قیمت کالا‌های مصرفی خانوار است، جلوگیری از گران‌فروشی و تخفیفات اغواکننده یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا است.

وی افزود: افزایش غیرمعمول قیمت کالا‌ها در نظام توزیع یکی از مهم‌ترین دلایل درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا است.

این مسوول با اشاره به ارائه تخفیف‌های غیرواقعی و اغواکننده فروشگاه‌ها و نبود فاکتور مشخص برای محاسبه قیمت واقعی کالا، ادامه داد: بهره‌مند نشدن مصرف‌کننده‌ها از تخفیفات تولیدکنندگان و سود شبکه توزیع از این تخفیفات و نیز اجبار مصرف‌کننده به پرداخت بیشترین هزینه حمل در همه شهر‌ها از جمله مسائلی بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر آن داشت که طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا را اجرایی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: با درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا شاهد واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان برای کاهش مالیات و حذف درج قیمت غیرواقعی روی کالا هستیم و از دیگر مزایای اجرای این طرح، حذف حاشیه سود‌های غیرمتعارف و حذف تخفیفات اغواکننده دروغین است.

فغفوری با اشاره به پشتیبانی قانونی این طرح، خاطرنشان کرد: براساس قانون نظام صنفی درج قیمت از طریق الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو و نرخ‌نامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد، مورد تاکید و تصریح قرار گرفته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده