تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۵۰۰۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش ۲ برابری تولید مس کرمان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل نیازی که در کرمان برای صنایع مس شکل گرفته است، سال آینده طرح دوم مجموعه شرکت مس شهید باهنر با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کرمان آغاز می‌شود که ظرفیت تولید مس دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس در پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی اظهار داشت: فرش راور قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد و نام و نشان این هنر ارزشمند و کیفی را در موزه‌های جهانی هم می‌بینیم.

وی ادامه داد: فرش راور از کیفیت و شهره جهانی برخوردار است و به‌دلیل این کیفیت، آوازه و شهرت به این هنر توجه کنید و این در شرایطی‌ست که فرآیند کامل تولید فرش در راور وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود کارگاه‌های رنگرزی و تولید مواد اولیه فرش در راور و اینکه در سال‌های اخیر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: زیرساخت‌هایی نیز در یک دهه اخیر در شهر راور فراهم شده است و بزرگترین کارگاه‌های فرش را در راور داریم.

پورابراهیمی با بیان اینکه گره فرش راور موجب تمایز این فرش با سایر فرش‌هاست، عنوان کرد: شهر کرمان نگین استان است و فرش، پته، شال و صنایع مس می‌درخشد و می‌تواند به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: به‌دلیل نیازی که در کرمان برای صنایع مس شکل گرفته است، سال آینده طرح دوم مجموعه شرکت مس شهید باهنر با یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کرمان آغاز می‌شود که ظرفیت تولید مس دو برابر افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده