تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۵۰۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازار اسید تقویت شد

می متالز - مؤسسه تحقیقاتی CRU می‌گوید بازار اسید سولفوریک در ماه گذشته میلادی تقویت شده است و قیمت آن از 130 تا 140 دلار در هر تن در ماه سپتامبر به 135 تا 145 دلار در هر تن در ماه نوامبر افزایش یافته است.
بازار اسید تقویت شد

به گزارش می متالز به نقل از عصر مس آنلاین، بازار اسید سولفوریک در ماه نوامبر تقویت شد؛ به‌طوری‌که ارزیابی‌ها حاکی از ثبات قیمت‌ها و سطح ذخایر محدود این محصول بود. مؤسسه تحقیقاتی CRU در گزارشی در این زمینه نوشته است که فعالان بازار بر نتیجه مذاکرات قراردادهای سال 2019 و به‌‌ویژه، وارداتِ شیلی و هند تمرکز داشتند. دیدگاه‌های خوش‌بینانه در بازار همچنان ادامه دارد، گرچه شک و تردیدهایی نیز در مورد تداوم قیمت‌های فعلی وجود دارد.

پس از فروش در سطح 140 دلار در هر تن در ماه گذشته، ارزیابی قیمت‌های نقدی در شیلی از 130 تا 140 دلار در هر تن مشاهده‌شده در ماه سپتامبر به 135 تا 145 دلار در هر تن افزایش یافت. با این حال، برخی خریداران برای تحویل محصولات در اواخر سه‌ماهه اول سال 2019، نرخ‌های بالاتر از 140 دلار در هر تن را پیشنهاد داده‌اند.

در ایالات متحده امریکا، گزارش شده است که قیمت قراردادهای واردات در سال 2019 افزایش یافته است، به نحوی که در برخی موارد قیمت‌ها 100 درصد رشد پیدا کرده است. سایر پرداخت‌ها نیز انتظار می‌رود با قیمت‌های بالاتر انجام شود. در اواخر ماه نوامبر، گزارش‌هایی از تقاضای نقدی برای واردات دریافت شد، اما مؤسسه CRU می‌گوید هنوز درباره معاملات نهایی گزارشی دریافت نکرده است.

در اروپا، عرضه سولفور مایع به‌طور شدیدی با کسری مواجه شد که این موضوع موجب شد برخی خریداران که می‌توانستند اسیدِ به دست آمده از واحدهای ذوب را مصرف کنند، تقاضای بیشتری در بخش اسید ایجاد کنند. از سوی دیگر، اما تقاضای کلی کشور مراکش که از مصرف‌کنندگان اصلی اسید سولفوریک است در سال آینده ممکن است کاهش یابد. با این حال، تقاضای این کشور همچنان قدرتمند است و احتمالاً در ماه‌های اولیه سال، واردات بیشتری انجام خواهد شد. دو محموله از کشور ترکیه که قبلا به مراکش ارسال شده بود، توسط معامله‌گران به نرخ 70 دلار در هر تن خریداری شد.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده