تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۶۸۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی مجوز‌های معادن شن و ماسه در خلخال/ فعالیت واحد‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال با حضور در منطقه گردشگری الماس در روستای مجره، از توقف کامل فعالیت تمامی واحد‌های مستقر شن و ماسه در مسیر جاده خلخال به اسالم خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یک هفته‌ای از فعالیت غیرمجاز واحد شن و ماسه در جاده خلخال به اسالم نگذشته است که اعتراضات اهالی روستای مجره، پای شورای تامین و مقام دادستانی را به منطقه باز کرد.

به‌دنبال مطالبه مردمی و ورود به‌هنگام دادستان عمومی و انقلاب خلخال به این پرونده، مشخص شد که مجوز‌های صادره بدون اطلاع ارگان‌های ذی‌ربط در خلخال، شورای تامین و کسب رضایت مردم بوده است.

درست در قلب گردشگری منطقه الماس، اداره صنعت معدن و تجارت استان بدون در نظر گرفتن مصلحت مردم شهرستان خلخال و نظر شورای تامین و مسوولان شهرستان، اقدام به صدور مجوز برای فعالیت شن و ماسه کرده است.

مردم با تجمع در محدوده جاده خلخال به اسالم خواستار جمع‌آوری این واحد‌ها در منطقه شدند؛ اهالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منطقه گردشگری الماس و مجره خلخال، این منطقه را دروازه‌ای برای ورود گردشگران به خلخال دانستند.

یکی از اهالی گفت: احداث واحد‌های تولید شن و ماسه موجب خسارت دیدن باغات، مزارع و کشت و کار اهالی شده است.


توقف کامل فعالیت تمامی واحد‌های شن و ماسه در مسیر جاده خلخال به اسالم


آرش جعفری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال با حضور در منطقه گردشگری الماس در روستای مجره، از توقف کامل فعالیت تمامی واحد‌های مستقر شن و ماسه در مسیر جاده خلخال به اسالم خبر داد.

وی افزود: مجوز‌ها از نظر این دادستانی غیرقانونی بوده و این فعالیت تخریب منطقه و جاده را در پی دارد، همچنین مطالبه مردم جهت توقف فعالیت‌ها به‌حق و قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال گفت: بدون شک از حق مردم این روستا و شهرستان دفاع خواهیم کرد و بررسی‌ها جهت مشخص شدن ارگان متخلف در دستور کار دادستانی قرار دارد.

بررسی مجوز‌های معادن شن و ماسه در خلخال/ فعالیت واحد‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

در روز‌های گذشته نیز در جلساتی که با معاون وزیر صمت و مدیرکل صمت استان برگزار شد؛ سید‌جواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال اصلی‌ترین عامل نابودی جاده‌های خلخال و طبیعت این منطقه را صدور مجوز‌های غیرقانونی عنوان کرد و خواستار تعیین تکلیف سریع و جمع‌آوری مجوز‌های غیرقانونی شد.

وی گفت: از دیدگاه مردم شهرستان و طبق نظر شورای تامین اضافه شدن واحد‌های شن و ماسه با نام اشتغال، ضربه به زیرساخت‌های شهرستان خلخال است.

بررسی مجوز‌های معادن شن و ماسه در خلخال/ فعالیت واحد‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده