تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۷۶۲۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال ۱۰۴۶ نفر در ۱۲۱ معدن فعال چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۵۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۱۲۱ مورد آن در حال حاضر فعال است و اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۶ نفر را به همراه داشته است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد قاسمی امروز در شهرکرد گفت: تاکنون ۱۵۸ پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن صادر شده که ۱۲۱ مورد آن در حال حاضر فعال است و اشتغال‌زایی یک هزار و ۴۶ نفر را به همراه داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مواد معدنی استخراج شده از معادن استان شامل آرژیلیت، بوکسیت برای تهیه اجرام نسوز، سنگ تزئینی، سنگ لاشه برای تولید شن، ماسه و آسفالت، سنگ گچ، سیلیس و سنگ آهک و آلوویم است.

وی اظهار داشت: مواد معدنی خام از چهارمحال و بختیاری به سایر استان‌ها ارسال و مواد فرآوری شده و سپس صادر می‌شود، چون ظرفیت استان پایین است و تعداد سنگ‌بری‌ها فقط پاسخگوی نیاز خود استان است.

قاسمی با بیان اینکه تولید معادن استان تا پایان سال گذشته، ۶ میلیون تن بوده بیان کرد: در سال جاری و با افزایش ساخت و ساز حوزه مسکن این استخراج روند افزایشی خواهد داشت.

وی یادآورشد: ۱۲۶ محدوده بلامعارض در حوزه معادن چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در این ماه اوراق و اسناد مربوط به آن‌ها منتشر و به مزایده گذاشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده