تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۱۶۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد ۸۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که صادرات کالا از این استان، ۸۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، ضمن بیان مطلب فوق گفت: صادرات چهارمحال و بختیاری با رسیدن به ۷۵ میلیون دلار نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: ۸۰ درصد میزان صادرات این استان مربوط به بخش صنعت و ۲۰ درصد دیگر مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری صادرات ۶ ماهه نخست امسال را ۱۵۴ هزار تن عنوان و تصریح کرد: ارزش این کالا ۷۵ میلیون دلار بوده و از نظر وزنی ۲۰۰ درصد رشد دارد که ارزش آن ۸۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۶ هزار تن کالا در گمرک صادرات داشتیم و در هفت ماهه نخست امسال به این رقم رسیدیم و یادآور شد: هر چه از آبان صادرات داشته باشیم افزایش است.

رحمتی در ادامه تاکید کرد: امسال تراز تجاری استان ۶۰ میلیون دلار مثبت بود و این درحالی است که در کل سال ۱۴۰۱ تراز تجاری به بیش از ۷۰ میلیون دلار مثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه درآمد‌های گمرکی امسال ۶۶ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۴ میلیارد تومان رسید که به حساب خزانه واریز شد، اضافه کرد: عمده کالای صادر شده از این استان کود اوره، میلگرد، بادام، کولر آبی، خوراک آبزیان و… هستند.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال واردات در این استان ۳۵۴ درصد رشد داشته و ۲ هزار و ۸۴۵ تن کالا وارد چهارمحال و بختیاری شده که ارزش آن ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده