تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۳۳۶۲۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

ظرفیت تولید فولاد کشور ۴۵ میلیون تن است

‌می‌متالز - رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: در حال حاضر در صنعت فولاد کشور بالغ بر ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید وجود دارد، اما ما ۳۲ میلیون تن تولید واقعی داریم.

به گزارش می‌متالز، بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد گفت: به طور کلی ما یک ناترازی در کشور داریم که باید جبران شود؛ برای جبران هم متولی امر وزارت نیرو است و باید کسری‌ها را مشخص کند و برنامه داشته باشد.

او گفت: به نظر من باید برای ناترازی از برق به خصوص که برای صنایع مشکل‌ساز است نیروگاه احداث شود، در این صورت چقدر نیروگاه‌های پراکنده با ظرفیت‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود؟ ضمن اینکه آیا این اقدام اصلا اقتصادی هست یا نیست؟ سوخت‌رسانی به این نیروگاه‌ها و ... چگونه خواهد بود؟

سبحانی تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۲ باتوجه به کمبود و ناترازی برق با کاهش تولید روبرو بودیم به طوری که آمار‌های کاهش تولید در جا‌های مختلف نیز متفاوت بوده است.

او گفت: در حال حاضر ما در صنعت فولاد کشور بالغ بر ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید داریم، اما ۳۲ میلیون تن تولید واقعی داریم. متاسفانه ما ورق وارد می‌کنیم، اما با این وجود، هم مقدار کم است و هم از نوع ورق‌هایی است که در داخل یا تولید نمی‌شود یا به اندازه کافی تولید نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده