تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۴:۵۶
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۳۳۶۳۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی:

تحول در فولاد هرمزگان به وضوح قابل مشاهده است

‌می‌متالز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد هرمزگان نقش خود را در توسعه استان به خوبی ایفا کرده و روند تحول این شرکت به ویژه برای اجرای طرح‌های توسعه به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش می‌متالز، «احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از شرکت فولاد هرمزگان و برگزاری جلسه مشترک با عطاالله معروفخانی مدیرعامل، از عملکرد این شرکت در همه حوزه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان فولاد هرمزگان با تعامل بسیار خوبی در این استان مشغول به فعالیت هستند و تنها دغدغه آنها تولید است. مدیرعامل این شرکت نیز یک هماهنگ‌کننده بسیار خوب میان شرکت و سازمان‌های مرتبط بوده است و رفت و آمد‌های مسوولان استانی به این شرکت تعامل را نشان می‌دهد و این بازدید‌ها به منظور رفع چالش‌های این شرکت و کارکنان آن است تا آنها دغدغه‌ای به جز تولید نداشته باشند.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به تلاش‌ها برای رفع چالش‌های تولیدکنندگان، تصریح کرد: برخی از این چالش‌ها ناشی از ناهماهنگی‌ها میان سازمان‌ها است و شاهد این بودیم مدیرعامل فولاد هرمزگان تلاش‌های زیادی برای رفع این چالش‌ها صورت داده است. همان‌طور که رهبری هر سال شعار‌های اقتصادی با مفاهیم تولید یا اشتغال انتخاب می‌کنند و این دغدغه را به مدیران میانی انتقال می‌دهند، بنابراین باید افرادی این شعار‌ها و مفاهیم را به جامعه تعمیم دهند.

وی اضافه کرد: اگر همه ما در استان هرمزگان دغدغه تولید و تبدیل شدن به قطب نخست تولید فولاد در کشور را داشته باشیم که این هدف دور از دسترس نیست و قابل دستیابی است، مشروط بر آن است که چارچوب‌ها را بشناسیم و برای رفع چالش‌ها به موضوعات به صورت ملی و بلندمدت نگاه کنیم.

در کنار فولاد هرمزگان قرار داریم

مرادی با بیان اینکه در هر جایی که لازم بود، در کنار فولاد هرمزگان قرار گرفتیم، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه کارکنان و مدیرعامل این شرکت بوده‌ام و با افتخار همواره به فولاد هرمزگان آمده‌ام. هر فردی که استان هرمزگان را برای کار و تلاش انتخاب کرده و در کمال صداقت کنار مردم استان هرمزگان قرار گیرد، از آن حمایت می‌کنیم. توقعی که مردم استان هرمزگان دارند این است که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی سهم خود را در ایجاد اشتغال، مسوولیت‌های اجتماعی و توسعه استان ایفا کنند. خوشبختانه فولاد هرمزگان در کنار مردم بوده و به مسوولیت‌های اجتماعی خود در برهه‌های گوناگون عمل کرده است.

از تعامل فولاد هرمزگان با سایر سازمان‌ها حمایت می‌کنیم

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به همکاری فولاد هرمزگان با اداره استاندارد و نیز گمرک استان هرمزگان گفت: از مدیرکل استاندارد استان درخواست کردم که در این اداره باید یک نگاه جدید حاکم شود و به نوعی دروازه را برای شرکت‌های فرا استانی باز کنیم. به طوری که با بهبود شرایط، امور مختلف تسهیل شود. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود افق روشنی را پیش رویمان داشته باشیم. گمرک نیز باید به همین نحو تسهیل‌گری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید همه سازمان‌ها اصل همکاری را بر اعتماد بگذارند، اضافه کرد: تلاش همه مسوولان استانی از جمله استاندار این است که گره از مشکلات تولیدکنندگان باز کنند. در این رابطه هیچ سازمانی به تنهای قادر به حل مشکلات نخواهد بود و همه باید در کنار یکدیگر باشند. در نتیجه ظرفیتی که در استان وجود دارد همچون دسترسی به آب‌های آزاد و تجارت، معادن و … می‌تواند باعث ایجاد اشتغال عظیمی در استان شود.

فولاد هرمزگان متوازن پیش می‌رود

مرادی با اشاره به عملکرد قابل قبول فولاد هرمزگان در همه حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: بازدید از فولاد هرمزگان همواره در دستور کار ما قرار دارد و تحول در این شرکت به ویژه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال‌های اخیر به طور متوازن، به وضوح قابل مشاهده است. مدیران و کارکنان این مجموعه نقش بسیار پررنگی دارند. با مقایسه پیشرفت توسعه این شرکت در هر سال نسبت به سال قبل، مشخص می‌شود این شرکت به طور واقعی در حال پیشرفت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فولاد هرمزگان با توجه به اینکه زمان‌بندی اجرای طر‌ح‌های توسعه مشخص است، پیشرفت پروژه در هر سال بعد از کلنگ‌زنی به خوبی قابل لمس است. فولاد هرمزگان به طور واقعی یک شرکت رو به پیشرفت است. از این جهت فعالیت‌های این شرکت قابل تقدیر است. وعده‌های مدیران این شرکت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای عملی شده است.

وی با اشاره به ناترازی انرژی در کشور و اثر منفی آن بر عملکرد تولیدی فولادسازان، گفت: ناترازی برق در کشور شدیدتر از گاز است و ادامه محدودیت‌های انرژی می‌توان برای صنعت فولاد کشور در حوزه اشتغال و تولید بحران ایجاد کند. به همین جهت تکلیف دولت و وزارت نیرو بر این است که هر سال ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برق در کشور احداث و وارد مدار شود. خوشبختانه بخشی از این تکلیف انجام شده و اقدامات خوبی صورت گرفته، اما بخشی مانده است. قطعا صنایع به ویژه فولادسازان برای ادامه فعالیت خود نیاز به انرژی دارند.

مرادی عنوان کرد: در کمیسیون انرژی هم به وزارت نفت و هم به وزارت نیرو اعلام کردیم که باید این ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف مرتفع شوند تا هم بتوانیم بخش خانگی را به طور کامل پوشش دهیم و هم انرژی مورد نیاز صنایع را به طور کامل تامین کنیم تا دچار مشکل نشوند. تمام تلاش ما این است که این ناترازی را به هر طریق ممکن حل و فصل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: همواره از همه شرکت‌های تولیدی و مدیران پرتلاش حمایت کرده‌ایم. ما نیز به عنوان نماینده مجلس باید همه امور را رصد کنیم تا نقش خود را در توسعه و رفع مشکلات ایفا کرده باشیم. امیدوار هستیم همین پیگیری‌ها باعث رفع چالش‌ها و خرسندی جامعه شود.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده