تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۳۷۹۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

موضوع "سیمان بیارجمند" به هیات دولت می‌رود

‌می‌متالز - رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان بیارجمند دستور ویژه صادر کرد و بر این اساس موضوع "سیمان بیارجمند" به هیات دولت می‌رود.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان بر لزوم اطلاع‌رسانی درباره وضعیت کارخانه سیمان بیارجمند به مردم و سهامداران این شرکت پس از آغاز فرآیند رفع مشکل آن تأکید کرد.

در این جلسه که موضوع بلاتکلیفی کارخانه سیمان بیارجمند و دلایل و چرایی توقف احداث این کارخانه در آن مطرح شد، معاون اجرایی رئیس‌جمهور گزارشی از آخرین وضعیت این کارخانه ارائه کرد.

به گفته محسن منصوری احداث کارخانه سیمان بیارجمند از سال ۱۳۸۴ و با سهامداری ۳۸ هزار نفر از مردم منطقه آغاز شد، اما در ادامه با وجود اینکه پیشرفت فیزیکی آن حتی به ۵۴ درصد هم رسید اجرای آن متوقف شد.

معاون رئیس‌جمهور تأخیر و عدم توانایی مدیران کارخانه سیمان بیارجمند در بازپرداخت وام ارزی، افزایش میزان بدهی ارزی این کارخانه به دلیل نوسانات قیمت ارز و همچنین منتفی شدن توجیه اقتصادی آن را به عنوان مهم‌ترین دلایل توقف احداث این کارخانه عنوان کرد.

مدیران این کارخانه نیز در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات پیش روی این کارخانه را به رئیس‌جمهور گفتند.

رئیس‌جمهور نیز پس از شنیدن گزارش مدیران این کارخانه و همچنین نقطه نظرات مسوولان استانی، نظر به اهمیت مساله سهامداری مردم در این کارخانه و اهتمام دولت نسبت به حفظ منافع مردم، به معاون اجرایی خود دستور داد پیشنهادات ارائه شده را بررسی و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح کند.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی با بیان اینکه معاونت اجرایی رئیس جمهور موظف است تا در ادامه فرآیند رفع مشکل کارخانه سیمان بیارجمند با هماهنگی با بخش حقوقی دولت، موضوع را برای طرح در هیات دولت آماده کنند تصریح کرد: اطلاع‌رسانی لازم از پیشرفت کار به مردم و سهامداران نیز از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهور به مسوولان مربوط بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده