تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۳۸۲۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید مواد معدنی حیاتی آفریقا رو به افزایش

‌می‌متالز - به گفته صندوق بین‌المللی پول، کشور‌های جنوب صحرای آفریقا می‌توانند تا سال ۲۰۵۰ تقریباً ۲ تریلیون دلار فلزات حیاتی مورد نیاز برای انتقال انرژی تولید کنند. طبق برآورد‌ها درآمد جهانی حاصل از استخراج مس، کبالت، لیتیوم و نیکل می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ به ۱۶ تریلیون دلار برسد که بر اساس این گزارش، تولید کشور‌های جنوب صحرای آفریقا نیز حدود ۱۲ درصد از کل آن را تشکیل خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، انتظار می‌رود تقاضا برای مواد معدنی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی و تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یابد. جمهوری دموکراتیک کنگو در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد کبالت جهان را تولید می‌کند و دومین منبع بزرگ مس جهان است. کشور‌هایی از جمله زیمبابوه، غنا و مالی نیز قصد دارند به تولیدکنندگان بزرگ لیتیوم تبدیل شوند. با این حال، این گزارش همچنین هشدار داد که تغییرات سریع تکنولوژیکی، به ویژه در باتری‌های خودرو‌های برقی می‌تواند برخی از مواد معدنی را از رده خارج کند.

از طرفی طبق گزارش صندوق بین المللی پول، سهم کشور‌های جنوب صحرای آفریقا از درآمد حاصل از فروش سوخت‌های فسیلی در مدت مشابه تا ۶۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده