تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۸۹۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

سیاست‌های جدید چین بازار فولادی را رونق داد

‌می‌متالز - سیاست‌های جدید دولت چین سبب شده وضعیت بازار داخلی این کشور بهبود یابد و میزان تقاضا و قیمت محصولات فولادی روندی روبه رشد به خود گیرد. به دنبال این موضوع فولادسازان چینی میزان تولیدات خود را بالا برده‌اند، تاجایی که نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند در چین هفته گذشته به ۸۵.۵۳ درصد رسید.

به گزارش می‌متالز، ظرفیت استفاده از کارخانه‌های فولادی کوره بلند BF در چین طی هفته گذشته افزایشی شد و به ۸۵.۵۳ درصد رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صعودی تولید فولاد توسط کارخانه‌های فولادسازی کوره بلند چین هفته گذشته ادامه داشت چراکه فولادسازان این کشور به وضعیت بازار داخلی خوش‌بین شده‌اند و سود فروش بیشتری در ماه آوریل نسبت به سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ کسب کرده‌اند. بر این اساس نرخ بهره برداری از ظرفیت کوره بلند در بین ۲۴۷ تولیدکننده فولاد برای چهارمین هفته متوالی در چین صعودی شد و طی ۱۹ تا ۲۵ آوریل به ۸۵.۵۳ درصد رسید. در همین حال متوسط تولید روزانه فلز داغ توسط این کارخانه‌های فولادسازی از ۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲.۲۹ میلیون تن در روز محاسبه شد که بیانگر افزایش ۱.۱ درصدی در هفته اخیر است.

به اعتقاد فولادسازان چینی سیاست‌های جدید دولت چین سبب شده وضعیت بازار‌های داخلی این کشور بهبود یابد و تقاضا برای محصولات فولادی روندی رو به رشد پیدا کند. به گفته یکی از کارشناسان حوزه بازار فلزات در شانگهای معرفی پنج سیاست محرک دولت چین که مشمول امور مالی و صنعت می‌شود، جو بازار را طی دو هفته اخیر روشن کرده و سبب رشد قیمت محصولات فولادی و انواع فلزات در این کشور شده است، به طوری که از ۲۵ آوریل قیمت نقدی میلگرد ۲۰ میلی‌متری در چین با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۳ درصدی به ۳۸۱۵ یوان در تن معادل ۵۳۸ دلار در تن رسید که بیانگر رشد ۱۰ دلاری هر تن میلگرد در طول یک هفته است. همچنین حدود ۵۱ درصد از ۲۴۷ فولادساز نمونه چین موفق به کسب سود بالایی از فروش محصولات خود در طول هفته گذشته شدند و آمار‌ها از افزایش سه درصدی سود فروش آنها حکایت دارد.

مصرف سنگ آهن در چین صعودی شد

ترسیم فضایی روشن از بازار داخلی و افزایش سودآوری باعث شده فولادسازان چینی میزان تولیدات خود را بالا ببرند و به تبع مصرف سنگ آهن در این کشور صعودی شود. طبق بررسی‌ها مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی در بین ۲۴۷ کارخانه فولادساز چین به طور متوسط ۲.۷۹ میلیون تن در روز طی ۱۹ تا ۲۵ آوریل برآورد شده که بیانگر رشد ۲۸۷۰۰ تن در روز یا یک درصدی در هفته است. با این حال کل موجودی سنگ آهن در تمام اشکال موجود در این کارخانه‌ها طی هفته گذشته یعنی تا ۲۵ آوریل تغییری نکرده و ۹۳.۸ میلیون تن بود. اکنون موجودی سنگ آهن در انبار کارخانه‌های چینی جوابگو ۳۳.۶ روز تولید با حجم فعلی را می‌دهد که ۰.۳ روز کمتر از روز‌هایی ابتدایی آوریل است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده