تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۴۰۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

روند صعودی بورس تضمین کننده رشد همه نماد‌ها نیست

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر بورس ایران روندی صعودی دارد، گفت: در شرایط کنونی نمی‌توان انتظار داشت همه نماد‌ها به یک اندازه رشد کنند.

به گزارش می‌متالز، فرزاد وجیهی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند. البته این موضوع به تخصص نیاز دارد. به همین دلیل همه ممکن است سود نبرند.

وی با تاکید بر اینکه کسب سود از بورس ایران دوره‌ای است، افزود: برای نمونه افرادی که از بهمن ۱۴۰۲ وارد بازار شدند با وجود افت فروردین ماه هنوز داخل سود هستند. این روند مثبت بازار فعلا ادامه دارد و نماد‌های ارزنده به آنها سود می‌دهند.

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت سوددهی سایر بازار‌ها نیز تصریح کرد: به طور قطع اگر قیمت طلا به محدود ۳ میلیون تا ۳ میلیون دویست هزار تومان برسد برای خرید ارزنده است. اما رسیدن به این قیمت مشروط به این است که اتفاق خاصی در جهان سیاست رخ ندهد و بازار‌ها هیجانی نشوند.

وجیهی با تاکید بر اینکه بهترین راهکار برای افزایش سرمایه ورود به بازار مولد است، گفت: خیلی‌ها تصور می‌کنند که بازار مسکن هیچ ریسکی ندارد. درحالی که تمام بازار‌ها ریسک دارند. برای نمونه در زلزله بم همه خانه‌ها از بین رفتند؛ بنابراین به طور کلی کسی که قصد سود بردن از سرمایه گذاری است باید طرز تفکر خود نسبت به سرمایه گذاری را تغییر دهد تا بتواند ریسک‌های معاملاتی را بپذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور‌های پیشرفته مردم بیشتر روی بازار سهام سرمایه گذاری می‌کنند، گفت:، اما در ایران مردم بیشتر روی خودرو و ملک سرمایه‌گذاری می‌کنند. زیرا این ذهنیت توسط دلال‌ها در جامعه جا افتاده که خودرو و ملک بهترین بازار برای سرمایه گذاری هستند. در واقع آنها از این ذهنیت استفاده می‌کنند تا با افزایش تقاضای که برای ملک و خودرو به وجود می‌آید قیمت‌ها را بالا برده و سود بیشتری ببرند.


این کارشناس با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار کریپتو پرریسک و پرسود است، اظهار کرد: به طور کلی بازار‌هایی که ریسک بیشتری دارند سود بیشتری نیز به سرمایه‌گذاران هم می‌دهند.

 

وجیهی افزود: در مقطع کنونی صندوق‌های ETF خارجی نیز بسیار سودده هستند، اما برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های خارجی باید تخصص داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید سرمایه‌گذاران بتوانند سهام مناسب را براساس تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی انتخاب کنند. زیرا روند صعودی بورس به معنای رشد همه نماد‌های به صورت یکسان نیست.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده