تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۰۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴:

توسعه بدون حل مسائل امکان‌پذیر نیست/ با محدودیت‌ها به توانمندی‌های جدید رسیدیم

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴، با بیان اینکه اعتقادم بر این است که توسعه بدون حل مسائل امکان‌پذیر نیست، گفت: شناسایی و حل مساله هم نیازمند توسعه منابع انسانی است.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ که در دانشگاه هایتک کرمان برگزار شد، با بیان اینکه توسعه منابع انسانی اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: تمام شرکت‌های موفق توجه ویژه‌ای به منابع انسانی‌شان دارند. در بحث این توسعه باید دقت کنیم که هیچ خلاقیتی در شرایط آسایش اتفاق نیفتاده است.

وی، ادامه داد: همین محدودیت‌های که امروزه ما داریم فرصت خوبی است که بار‌ها نشان دادیم از این محدودیت‌ها فرصت ساختیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: خلاقیت‌ها در شرایط خاص و محدودیت‌ها حاصل می‌شود، محدودیت‌های کنونی موجب شده به عنوان یک فرصت به توانمندی‌های جدیدی دست یابیم و این امر در گزارش‌های مختلف خود را به خوبی نشان می‌دهد.

مقیمی، بیان کرد: توسعه نیاز به الگو‌هایی هم دارد، ضمن اینکه به فناوری هم نیاز است. برای توسعه به خصوص در کرمان با وجود توانمندی‌های زیاد صنعتی، موضوعی که باید به آن اشاره شود زنجیره‌های تولید است.

وی، تصریح کرد: فرصت‌هایی در سرمایه‌گذاری برای تکمیل حلقه مفقوده زنجیره‌ها وجود دارد که باید به آ‌ن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: ما در این سال‌ها به الگو‌های توسعه‌ای نظیر توسعه خوشه‌های کسب‌وکار را عملیاتی کردیم، بحث مربوط به پیمانکاری‌های فرعی یکی از موضوعات تاثیرگذار در تعامل میان بنگاه‌های بزرگ و کوچک است که در این استان باید به آن توجه کرد تا بنگاه‌های جدیدی ذیل فعالیت بنگاه‌های بزرگ ایجاد شود.

وی در بخشی از این همایش و در قالب پنل تخصصی اهمیت شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط (SME) باهدف ایجاد زنجیره ارزش در اقتصاد پایدار به بیان توضیحاتی در مورد نحوه فعالیت شرکت‌ها پرداخت و اضافه کرد: ما در سالی هستیم که باید با مشارکت مردم به توسعه بپردازیم. برای رشد و توسعه باید به سمت بنگاه‌های موجود برویم یا بنگاه‌های اقتصادی جدید بسازیم.

مقیمی همچنین گفت: اگر در منطقه‌ای با چالش روبرو هستیم باید دلیل آن را در بنگاه‌ها پیگیری کنیم. ممکن است حلقه‌های مفقوده‌ای باشد که مانع توسعه شود، باید این حلقه‌ها بررسی شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده