تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۴۰۸۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم‌انداز قیمت محصولات فولادی چین در نیمه دوم می ۲۰۲۴

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی فولادسازان چینی قیمت میلگرد و ورق گرم در بازار داخلی چین طی روز‌های آتی به سطوح بالاتری خواهد رسید. درمقابل قیمت ورق سرد کاهشی می‌شود. بهای سایر تولیدات فولادی در این کشور نیز در نیمه دوم ماه می‌بدون تغییر باقی می‌ماند.

به گزارش می‌متالز، نتایج نظرسنجی‌ها با فعالان بازار چین و بررسی وضعیت بازار‌های داخلی در این کشور نشان می‌دهد در ماه جاری تقاضا برای محصولات فولادی بهبود پیدا کرد ولی سطح تقاضا همچنان پایین‌تر از سال‌های قبل ارزیابی می‌شود. با این اوصاف چشم‌انداز قیمتی پنج محصول فولادی یعنی میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و ورق فولادی با ضخامت متوسط در ادامه ماه می ۲۰۲۴ در چین بسته به میزان تقاضا متفاوت است.

میلگرد و ورق گرم سوار بر مدار صعود

فولادسازان چینی مدعی‌اند قیمت میلگرد در بازار داخلی چین طی روز‌های آتی به سطوح بالاتری خواهد رسید چرا که موجودی میلگرد در کارخانه‌های این کشور از ابتدای ماه می‌روند نزولی پیدا کرد. درنتیجه عدم تعادل بین میزان تولید و عرضه با تقاضا منجر به افزایش قیمت این محصول خواهد شد. بازار ورق گرم در چین نیز وضعیتی مشابه با میلگرد دارد. طبق پیش‌بینی فعالان بازار قیمت ورق گرم فولادی از ۱۷ می ۲۰۲۴ در چین به دلیل رشد هزینه مواد خام و سنگ آهن در این کشور صعودی خواهد شد. از سوی دیگر تقاضا برای ورق گرم فولادی در این کشور بالا رفته است که به خودی خودی در رشد قیمت این محصول تأثیرگذار است.

ثبات مهمان بازار ورق فولادی با ضخامت متوسط

قیمت ورق فولادی با ضخامت متوسط در نیمه دوم ماه می‌ثابت خواهد بود. به گفته شماری از فولادسازان در گوانگ‌ژو (Guangzhou) در استان گوانگدونگ چین جنوبی (Guangdong) تقاضا برای این محصول در بازار‌های محلی چین ضعیف است و کسی زیر بار خرید ورق فولادی با قیمت بالا نمی‌رود، درنتیجه قرارداد‌های فروش با قیمت سابق و بدون تغییر منعقد می‌گردد.

موج ریزشی قیمت‌ها در بازار سایر محصولات فولادی

پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت ورق سرد فولادی در چین در ماه جاری حکایت دارد. طبق بررسی‌ها تقاضا برای این ورق فولادی چندان بالا نیست و خریداران بر اساس نیاز و به میزان محدودی کلاف سرد تهیه می‌کنند. از این‌رو مازاد عرضه و کاهش تقاضا منجر به افت قیمت این محصول خواهد شد. از طرفی بررسی موجودی ۲۹ کارخانه تولیدکننده کلاف سرد در چین نشان می‌دهد میزان تولید در سراسر این کارخانه‌ها در هفته جاری نسبت به روز‌های ابتدایی ماه می‌طی یک روند نزولی به ۸۳ تا ۸۴ هزار تن در هفته خواهد رسید. علاوه بر این تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده کلاف سرد فولادی در شرق چین خطوط تولید خود را جهت تعمیرات تعطیل کرده‌اند. با این اوصاف احتمال رشد قیمت ورق سرد فولادی در ماه ژوئن برخلاف می‌وجود دارد. قیمت سایر محصولات فولادی در این کشور نیز افت جزئی خواهد داشت، زیرا بازار داخلی چین همچنان در رکود و کسادی به سر می‌برد. همچنین وجود رقابت شدید و عرضه بیش از حد کک‌سوزنی در چین، ریزش قیمت این محصول را در نیمه دوم ماه جاری به همراه دارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده