تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۰۹۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

معامله ۹۱ درصدی ورق‌های فولادی در هفته چهارم اردیبهشت‌ماه

‌می‌متالز - هفته چهارم اردیبهشت‌ماه حجم عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا با حضور فولاد مبارکه اصفهان نسبت به دو هفته قبلی افزایش یافت و در نهایت بیش از ۹۱ درصد از ورق‌های فولادی مورد معامله قرار گرفت. ۸۶ درصد از حجم عرضه‌ها محصولات فولاد مبارکه بودند.

به گزارش می‌متالز، عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور فولاد مبارکه اصفهان افزایش یافت. این شرکت بیش از ۲۴۰ هزار تن ورق گرم HR عرضه کرد تا بورس کالا پس از چند هفته رکود، اردیبهشت‌ماه با رونق بازار ورق‌های فولادی به پایان برسد. مجموع عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته چهارم اردیبهشت‌ماه به ۲۷۸۰۷۰ تن رسید، برای این مقدار ۲۷۶۳۱۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت بیش از ۹۱ درصد از این مقدار برابر با ۲۵۳۷۷۰ هزار تن از ورق‌های فولادی معامله شد. بر اساس آمار بیش از ۸۶ درصد از عرضه ورق‌های فولادی در هفته مورد بررسی متعلق به فولاد مبارکه اصفهان بود. ریز معاملات این هفته به صورت جدول زیر است:

معامله ۹۱ درصدی ورق‌های فولادی در هفته چهارم اردیبهشت ماه

در معاملات هفته چهارم اردیبهشت‌ماه، فولاد مبارکه تمام ۲۴۰۰۲۰ تن ورق گرم HR خود را به فروش رساند، فولاد غرب آسیا ۶ هزار تن ورق سرد B عرضه کرد و تمام این مقدار را به فروش رساند و در انتها فولاد دشتستان نیز ۱۲۰۰ تن ورق گالوانیزه G برای فروش آگهی کرد و تمام آن به فروش رفت. در ۱۰ معامله دیگر تنها بخشی از میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت. در بعضی از موارد نسبت معامله به عرضه ۵ درصد بود.

بیشترین تعداد عرضه در هفته مورد بررسی ورق گالوانیزه G بود. این نوع ورق در سال ۱۴۰۳ نیز در دفعات بالایی عرضه شد. بیشترین حجم عرضه نیز پس از فولاد مبارکه به فولاد اکسین خوزستان می‌رسد. این شرکت در روز پایانی هفته ۱۳۵۰۰ تن ورق گرم برای فروش آگهی کرد و ۱۰ درصد از این مقدار را به فروش رساند. فولاد غرب آسیا نیز با عرضه ۶ هزار تنی ورق سرد B در رتبه سوم قرار می‌گیرد. این هفته عرضه‌ای برای ورق‌های سرد و گرم خودرو انجام نشد. البته باید در نظر گرفت در اردیبهشت‌ماه تعداد عرضه‌های ورق‌های مخصوص لوازم خانگی و خودرو زیاد بود و برای هفته آینده نیز برای این محصولات عرضه‌هایی پیش‌بینی شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده