تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۳۴۰۹۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در حاشیه رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور عنوان شد؛

حمایت وزیر صمت از طرح «معدن ریل بندر»

‌می‌متالز - نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران (ISBE ۲۰۲۴) و ششمین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع و کسب‌وکار‌های دریایی روز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل سالن مرکز نوآوری و نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در حاشیه رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور، «محسن نادری» مدیرعامل «هیمکو» به گفتگو با «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت و «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان پرداخت و پروژه ساخت اسکله ۱۰ میلیون تنی بارگیری مکانیزه مواد فله معدنی را معرفی کرد.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اهمیت پروژه، احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی را حمایتی از صنایع معدنی و فولادی دانست و در راستای کمک به بهبود زیرساخت‌های ریلی کشور و رفع گلوگاه‌های ریلی متصل به بندر در قالب طرح کلان «معدن ریل بندر» به حمایت همه جانبه وزارت صمت از اجرای این پروژه پرداخت.

همچنین مهدی دوستی، استاندار هرمزگان بر لزوم اجرای هرچه سریعتر پروژه و رفع موانع و مشکلات مربوطه تاکید کرد.

در این رویداد سفیران ۱۰ کشور خارجی، مدیران شرکت‌های دولتی و خصوصی، فعالان اقتصادی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران متعددی در حوزه‌های صنایع کشتی‌سازی، کشتیرانی، خدمات و تجهیزات بندری، شیلات و صیادی، خدمات پشتیبانی و تجارتی دریایی، گردشگری، تفریحات و ورزش‌های دریایی و انرژی‌های نوین دریایی حضور داشتند.

این رویداد بین‌المللی با تاکید بر توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و خارجی در میان نقش‌آفرینان حوزه اقتصاد دریا طراحی شده بود و بررسی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و شناسایی فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها، ایجاد بستر تعامل حاکمیت و بخش خصوصی در تقویت زنجیره‌های ارزش مبتنی بر دریا، تبیین موضوع برای فعالان مرتبط و معرفی ظرفیت‌های دریا در توسعه اقتصادی کشور و کمک به توسعه همکاری‌های بین‌المللی، جذب سرمایه و کسب دانش و فناوری از اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی بود.

حمایت وزیر صمت از طرح «معدن ریل بندر»

حمایت وزیر صمت از طرح «معدن ریل بندر»

حمایت وزیر صمت از طرح «معدن ریل بندر»

منبع: هیمکو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده