تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۰۹۹۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

این مناطق جذابترین منطقه برای سرمایه‌گذاران مسکن هستند/ بیشترین ارزش ریالی معاملات مسکن متعلق به کدام منطقه تهران است؟

‌می‌متالز - بررسی‌ها نشان می‌دهد که منطقه ۵ دارای بیشترین ارزش معاملات در سال ۱۴۰۲ بود.

به گزارش می‌متالز، بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ وضعیت نسبتا آرام تری را پشت سر گذاشت.

میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در یک سال اخیر حدود ۸۵ میلیون تومان بود که با افت جزئی قیمت‌ها رو به رو شد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان قیمت مسکن تحت تاثیر رکود سنگین در معاملات بدون تغییر مانده است.

آمار‌های غیررسمی حاکی از کاهش ۷۹درصدی معاملات در شهر تهران هستند که خرید و فروش مسکن را به سطح هشدار رسانده است.

دلیل کاهش سطح معاملات مسکن چه بود؟

کارشناسان معتقدند که کاهش سطح معاملات در شهر تهران ریشه در کاهش درآمد خانوار و از دست رفتن قدرت خرید خانوار ایرانی دارد. البته رکود سنگین بازار مسکن در پنج سال اخیر رخ داده و برخی مناطق با کمترین استقبال رو به رو شده‌اند.

جنت آباد در صدر معاملات

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۵ سال گذشته، جنت‌آباد در منطقه ۵ بیشترین ارزش ریالی معاملات را داشته است. بعد از آن محله‌های بلوار فردوس، پونک و سازمان برنامه جزو پرمعامله‌ترین نواحی شهری بوده‌اند.

کدام مناطق کمترین رونق معاملاتی را داشتند؟

از نواحی کم‌رونق می‌توان به نعمت‌آباد (منطقه ۱۹) و بازار تهران (منطقه ۱۲) اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد منطقه ۵ دارای بیشترین ارزش معاملات می‌باشد، اما نباید از این نکته غافل ماند که این منطقه مساحت بسیار زیادی دارد و ممکن است مقایسه آن با مناطق دیگر بر اساس ارزش معاملات دقیق نباشد.

بررسی ارزش معاملات در هر متر مربع از مساحت منطقه در شهر تهران تصویر متفاوتی از میزان رونق در مناطق را نشان میدهد که در این میان منطقه جنت آباد در صدر قرار دارد.

مناطق جذاب برای سرمایه‌گذاران کدامند؟

اگرچه بلوار فردوس در منطقه ۵ همچنان جزو مناطق پر رونق است، اما محله‌های فرمانیه و آجودانیه در منطقه ۱ مهم‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید.

کاهش رونق معاملات مسکن در شرق تهران

از سوی دیگر در جنوب و جنوب‌غربی تهران و همچنین نواحی مرکزی و شرقی (به جز محدوده‌های خاصی مانند تهرانپارس غربی، ابوذر، کارون، استاد معین و توحید) معاملات رونق چندانی ندارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده