تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۱۱۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سالانه ۲۷ میلیون حلقه لاستیک خودرو در داخل کشور تولید می‌شود

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی لاستیک کشور گفت:در حال حاضر نیاز کشور به تایر خودرو سالانه ۳۰ میلیون حلقه است که ۲۷ میلیون حلقه در داخل تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا گنجی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی لاستیک کشور در رادیو اقتصاد گفت: در گذشته تفاوت قیمت لاستیک بازار و دولتی بالا بود بر همین اساس وزارت صمت یک سامانه‌ای را در این خصوص راه اندازی کرد، زمانی هم که تولید تایر افزایش یافت ما به وزارت صمت اعلام کردیم که دیگر نیازی به این سامانه نیست.

او افزود: متاسفانه سامانه‌ای که وزارت صمت برای عرضه تایر ایجاد کرد خودش باعث صف در عرضه لاستیک می‌شود، اگر این سامانه حذف شود قیمت تایر کاهش می‌یابد، کل نیاز سالانه کشور به تایر ۳۰ میلیون حلقه است به طوری که از این رقم ۲۷ میلیون حلقه در داخل کشور تولید می‌شود.

گنجی تصریح کرد:متاسفانه شرکت‌های تولید ملزم به ارائه گمرکی برای دریافت مواد اولیه خود هستند و این در حالی است که تجار از این امر مثتثنی‌ها هستند و همچنین تجار می‌توانند قیمت آزاد تایر را به فروش برسانند ولی شرکت‌های تولیدی اینگونه نیستند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی لاستیک کشور گفت: تجار به جای اینکه لاستیک پراید بیاورند تمامی لاستیک‌های خودرویی را وارد کرده اند امروز باید نیاز بازار رفع شود، اگر لاستیکی که تولید داخل است به دلایلی بترکد بیمه شامل می‌شود ولی لاستیک‌هایی که وارد می‌شود اینگونه نیست.

گنجی تصریح کرد:در عین حال باید اقدامات موثری در راستای تدوین و انتشار تاریخ شفاهی صنعت تایر در کشور صورت گیرد که در قالب آن بتوان، روایت و داستان این صنعت و بزرگان آن را در اختیار عموم قرار داد.

او بیان کرد:متاسفانه سامانه هم که همیشه دارای اختلال است، ولی توصیه ما این است که وزارت صمت این سامانه را حذف کنند چرا که در گذشته اصلا سامانه نبود و هیچگونه کمبودی یا افزایش قیمتی را شاهد نبوده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده