تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۴۱۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایزدخواه:

ماموریت‌های ایدرو و ایمیدرو باز تعریف شود/ این سازمان‌ها باید از بنگاهداری خارج شوند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید برای سازمان‌ها ایدرو و ایمیدرو ماموریت جدید تعریف شود، گفت: این سازمان‌ها باید از بنگاهداری خارج شوند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله ایزدخواه درباره ماموریت‌های سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو، گفت: گاهی صحبت از ادغام و گاهی صحبت از انحلال این سازمان‌های توسعه‌ای می‌شود که هر یک از این اقدامات موجب خسران کشور خواهد شد؛ سابقه صنعتی‌سازی ایدرو در کشور بی‌نظیر است و در این سازمان‌ها دانش پنهانی نهفته است که باید از آن به درستی استفاده کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید این سازمان‌ها را احیا کنیم و ماموریت جدید برای آنها در نظر بگیریم این در حالی است که پس ازخصوصی‌سازی این سازمان‌ها به حاشیه رفتند حال آنکه باید سیاست پس از واگذاری داشته باشیم.

در سال جاری حدود ۳ میلیارد دلار به واسطه اسقاط خودرو در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود

وی با بیان اینکه دولت از داشته‌های خود غافل است، اضافه کرد: ما در سال گذشته نحوه و سازوکار اسقاط خودرو را اصلاح کردیم و این امر موجب شد که خودرو چندین برابر سال‌های قبل اسقاط انجام شود که براساس گزارش‌های ارائه شده در صورتی که با همین فرمان پیش رویم، در سال جاری حدود ۳ میلیارد دلار به واسطه اسقاط خودرو در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود این یکی از اقداماتی که سازمان ایدرو می‌تواند با اجرای درست قانون انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ماموریت‌های توسعه‌ای این سازمان‌ها باید احیا شود، افزود: البته توجه به این نکته نیز ضرورت دارد که این سازمان‌ها باید از بنگاهداری خارج شوند؛ شرکت ملی مس نباید خود را رقیب بخش خصوصی ببیند، این شرکت خود یک سازمان توسعه‌ای در حوزه مس است بنابراین باید خود را سیاست‌گذار بداند و با تشویق بخش خصوصی به درستی از ظرفیت آنها استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده