تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۳۴۱۱۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفتگو با «می متالز»:

سنگان؛ هاب سنگ آهن ذوب آهن می‌شود

‌می‌متالز - شرکت ذوب آهن اصفهان از سال گذشته از معدن ققنوس واقع در سنگان، برداشت سنگ آهن داشته است.

به گزارش می‌متالز، «مهدی کوهی» مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگوی اختصاصی با «می‌متالز»، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز معدن به معدنکاران و نظام مهندسی معدن که در این حوزه کار طاقت‌فرسایی انجام می‌دهند، عنوان کرد: من به تازگی از معدن ققنوس در منطقه سنگان بازدید به عمل آوردم. ذوب آهن اصفهان در سنگان برای معدنی با ظرفیت یک میلیون تن سنگ آهن در سال پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است. در سال گذشته موفق شدیم معادل این سهیمه را از آنجا برداشت کنیم. بنا داریم در سنگان امکانات بیشتری را برای ذوب آهن مهیا کنیم، به‌گونه‌ای که آنجا هاب تهیه سنگ آهن و مواد اولیه برای ذوب آهن شود. سال گذشته یک کار آزمایشی را آغاز کردیم و امسال قصد داریم آن را گسترش بدهیم. امیدواریم طی امسال و سال‌های آینده در آنجا حضور بیشتری داشته باشیم.

کوهی با اشاره به این موضوع که ذوب آهن دیرهنگام در منطقه سنگان حضور پیدا کرده است، گفت: هم‌اکنون دفتر معادن خود را در مشهد مستقر کرده‌ایم تا به معدن "حنار" در خراسان‌ جنوبی و معادن زغال‌ سنگ در شمال، شاهرود و دامغان دسترسی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در کل درصدد هستیم که مدیریت معدن بتواند مواد اولیه مناسب و پایداری را برای ذوب آهن تهیه کند.

سنگان؛ هاب سنگ آهن ذوب آهن می‌شود

مدیرعامل ذوب آهن در پاسخ به این پرسش که حمل مواد اولیه به ذوب آهن به چه طریقی صورت می‌گیرد، گفت: بهترین نوع حمل برای ما، حمل ریلی و با قطار است که در این راستا راه‌آهن سراسری و بخش خصوصی امکانات خوبی را فراهم کرده‌اند. امیدواریم کشنده‌ها و لوکوموتیو‌ها با دستور وزیر به بخش خصوصی واگذار شود، تا بخش خصوصی بتواند امکانات بیشتری را برای تسریع در انتقال مواد اولیه از معدن به کارخانه و به‌طور اخص به ذوب آهن را فراهم کند.

کوهی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا معدن ققنوس از قبل تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی را داشته یا خیر، گفت: در ابتدا این معدن در حد تجهیز کارگاه ابتدایی، تجهیزاتی داشت، خود ما در حال تجهیز کردن آن هستیم. امیدواریم سال به سال امکانات آن بیشتر شود. البته تجهیزات و‌ ترکیب نیروی انسانی این معدن نسبت به قبل بهتر شده است. درخواست برنامه تحولی کرده‌ایم تا آنجا را سال به سال مجهزتر کنیم.

وی همچنین افزود: درخواست افزایش ظرفیت برداشت از این معدن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده‌ایم که اگر موافقت کنند، به همان میزان برداشت خواهیم کرد.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

سنگان؛ هاب سنگ آهن ذوب آهن می‌شود

مطالب مرتبط
چهارده روز پیش
عناوین برگزیده