تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۴۶۹
کد خبر: ۵۱۵۸۴
سرویس خبر : انرژی

احداث تاسیسات فاضلاب روستاهای شهرستان فلاورجان اصفهان آغاز شد

می متالز - عملیات اجرایی احداث بزرگترین تاسیسات فاضلاب در روستاهای شهرستان فلاورجان اصفهان با سرمایه‌گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان و سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان آغاز شد.
احداث تاسیسات فاضلاب روستاهای شهرستان فلاورجان اصفهان آغاز شد

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این مراسم که با حضور استاندار، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد، گفت: برای اولین بار در کشور ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب در روستاهای فلاورجان با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد تومان عملیاتی شد.


"هاشم امینی" با تاکید بر اینکه باید بار اجرای پروژه‌های فاضلاب را در قالب تبصره ١٩ و ورود بخش خصوصی از دوش دولت بکاهیم، افزود: این طرح در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر را شامل می‌شود و برای افق طرح در سال 1420 پیش‌بینی شده جمعیتی بیش از 21 هزار و 450 نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند.


وی افزود: در این طرح 93 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با سرمایه‌گذاری 910 میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل عملیاتی شده است که به‌دنبال اجرای این طرح طی 20 سال 46 میلیون مترمکعب پساب از سوی شرکت آب و فاضلاب در اختیار ذوب آهن اصفهان قرار می‌گیرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ١٢ پروژه سرمایه‌گذاری به روش بیع متقابل در حوزه فاضلاب با یک‌هزار و 108 میلیارد تومان در حال اجراست، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان قرارداد الحاقیه با اعتباری ٩١ میلیارد تومان به قرارداد 210 میلیارد تومانی پیرامون اجرای تاسیسات فاضلاب شهرهای ایمانشهر و فولادشهر را منعقد کرد تا طی 26 ماه عملیات اجرایی تاسیسات فاضلاب این شهرها عملیاتی شود.


امینی اظهار کرد: با عقد قرارداد بیع متقابل با فولاد مبارکه و ذوب آهن بار هزینه‌های اجرای شبکه فاضلاب از دوش دولت برداشته شده است چرا که از سال ٧٣ تا ٩٢ در حدود ٧٠ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان مبارکه اجرا شده در حالی‌که از سال 9٣ و طی چهار سال در قراردادی با شرکت فولاد مبارکه ٣٣٤ کیلومتر شبکه فاضلاب را در این شهرستان اجرا کرده‌ایم.


وی ادامه داد: از نیمه فروردین ٩٧ عملیات اجرای تاسیسات فاضلاب ایمانشهر با شرکت ذوب آهن منعقد شده و تا پایان امسال اجرای این پروژه به اتمام می رسد.


مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان به حدود یک متر مکعب آب برای تولیدات خود نیاز دارد که در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری در استفاده از پساب به جای آب تازه این رقم به 0.4 کاهش یافته است.

عناوین برگزیده