تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۹۳۰۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش بی‌سابقه 40 هزار تنی انبارهای مس

می متالز - قیمت مس در LME روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه، نسبت به روز معاملاتی پیش از آن 6 دلار کاهش داشته و به پنج هزار و 205 دلار رسیده است.
افزایش بی‌سابقه 40 هزار تنی انبارهای مس

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز سه‌شنبه 26 اسفند ماه 0.1 درصد و نسبت به هفته پیشین هفت درصد افت را تجربه کرده و به پنج هزار و 205 دلار رسیده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه، سه دلار نسبت به روز معاملاتی پیش از آن معادل 0.1 درصد افت داشته و پنج هزار و 218 دلار اعلام شده است. فلز سرخ هفت درصد افت نسبت به هفته پیش را تجربه کرده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه، با افزایش چهل هزار و 600 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 179 هزار و 725 تن به 220 هزار و 325 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به روز دوشنبه افزایش سه دلاری داشته و با این میزان افزایش اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی برابر با 13 دلار بر تن گزارش شده است.

عناوین برگزیده