تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۰۵۲۲۱
سرویس خبر : انرژی

امیدواری پالایشگران جهان به بهبود تقاضای سوخت

می متالز - پالایشگران امیدوارند تقاضای بنزین با تسهیل محدودیت‎‌های ناشی از ویروس کرونا بهبود یابد.
امیدواری پالایشگران جهان به بهبود تقاضای سوخت

به گزارش می متالز، در حالی که محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورهای بسیاری در حال کاهش است، پالایشگران نفت جهان که با مشکل حاشیه سود ضعیف دست به گریبان‌ هستند، به بهبود تقاضای بنزین امیدوار شده‌اند.

یک منبع تجاری در این باره گفت: حتی اندکی افزایش تقاضای بنزین سبب بهبود حاشیه‌های سود کلی می‌شود.

حاشیه سود بنزین نوع GL92-SIN-CRK آسیا، روز سه‌شنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) برای نخستین بار در نزدیک به دو ماه، با آغاز بهبود تقاضا، مثبت شد.

لی دال سوک، پژوهشگر ارشد مؤسسه اقتصاد انرژی کره گفت: از نظر بهبود تقاضا، ابتدا تقاضا برای بنزین بهبود می‌یابد و به دنبال آن تقاضای گازوئیل و سوخت جت بهبود خواهد یافت.

یک بازرگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تقاضای فرآورده‌های نفتی در بخش کشاورزی و برخی از بخش‌های تولید در زمان محدودیت‌های شدیدتر مربوط به شیوع کرونا، قابل قبول باقی‌مانده بود، گفت: میزان بهبود تقاضای فرآورده‌های نفتی، پس از کاهش محدودیت‌ها، نسبت به بهبود تقاضای بنزین کمتر خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز پنجشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد: تولید جهانی فرآورده‌های نفتی می‌تواند از ماه ژوئن دوباره با افزایش روبه‌رو شود. این در حالی است که رقم حاشیه سود پالایشگاه‌ها به‌ دلیل شرایط قیمت نفت خام محدود خواهد بود، زیرا تولیدکنندگان خیلی سریع‌تر از حد انتظار تولید را کاهش داده‌اند.

این نهاد در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: اگر تولید نفت خام سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها نسبت به مازاد عرضه تنظیم شود، سبب قیمت نفت خام بهبود می‌یابد و به‌ دنبال آن حاشیه سود پالایشی کاهش خواهد یافت.

عناوین برگزیده