تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۰۶۱۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خروج هپکو از رکود با واگذاری اصولی

می متالز - رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع کارگران هپکو گفت: برای کاهش مشکلات از تمام راهکارهای قانونی برای رونق دوباره این شرکت بزرگ استفاده خواهد کرد.
خروج هپکو از رکود با واگذاری اصولی

به گزارش می متالز، با توجه به دستور ربیس قوه قضاییه مبنی بر پیگیری و رفع  مشکلات هپکو، مقام عالی قضایی استان به همراه جمعی از مسوولان از شرکت هپکو بازدید کردند. 

رییس کل دادگستری استان مرکزی در این بازدید گفت: برای کاهش مشکلات هپکو از هیچ کوششی دریغ نمی کند و از تمام راهکارهای قانونی برای رونق دوباره این شرکت استفاده می کند.

حجت الاسلام موسوی افزود: مهمترین خواسته کارگران تعیین و تکلیف شرکت هپکو و واگذاری آن به ایمیدرو است. 

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این بازدید راهکار برون رفت از مشکلات را واگذاری شرکت هپکو دانست و افزود: در این خصوص توافق اولیه صورت گرفته است و مسایل حقوقی هم باید برطرف شود.

جمعی از کارگران هم با انتقاد از فعالیت چند درصدی شرکت هپکو و تعطیل شدن بخش عمده ای از خط تولید، تعیین تکلیف سهام دار و ثبت سفارش برای تولید ماشین آلات سنگین راه سازی را خواستار شدند. 

یادآور می شود 12 اردیبهشت ماه امسال همزمان با روز کارگر نشست ویژه رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت هپکو در دفتر رئیس قوه قضائیه برگزار شد. 

حجت الاسلام رئیسی در دیدار با جمعی از اصحاب تولید و فعالان کارگری وعده داده بود مشکلات این شرکت را با فوریت و در یک نشست اختصاصی پیگیری کند.

بلاتکلیفی وضعیت مالکیت شرکت هپکو، فقدان نقدینگی و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید، انباشت دیون و فساد مالی از مهم‌ ترین مشکلات شرکت هپکو عنوان شد.

اجرای مصوبات دولت درباره شرکت هپکو، منع واردات ماشین آلات دست‌دوم راهسازی، نظارت بر مراحل واگذاری شرکت و حسابرسی و رسیدگی به مسائل مالی هپکو نیز از جمله درخواست‌های نمایندگان کارگری از رئیس قوه قضاییه بود.

رئیس قوه قضاییه در پایان این نشست تاکید کرد که تصمیمات این جلسه در قالب یک بسته پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهور و مسوول ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منعکس تا در مبادی ذی ربط مطرح و اقدام لازم صورت پذیرد.

همچنین مقرر شد دادستان استان مرکزی با همکاری استاندار، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری و بر روند اجرای این تصمیمات نظارت داشته باشد.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده